כ-40 אלף רצים ורצות השתתפו הבוקר (שישי) במרתון תל אביב, שיצא לדרך בשעה 6:00. המירוץ, שכלל יותר מחמישה מקצים שונים, גרם להתרגשות גדולה בקרב חובבי הענף והתבצע במזג אוויר נח יחסית. אחרי שעות של חסימות, כל הכבישים נפתחו לתנועת כלי רכב. כוחות מד"א שהיו ערוכים משעות הבוקר המוקדמות עם מאות חובשים ופרמדיקים שנפרסו לאורך המסלולים העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב, שיבא, בילינסון, וולפסון ומאיר 36 ממשתתפי המרתון, בהם: אחד במצב קשה - גבר בשנות הארבעים מאוקראינה עם מכת חום מורדם ומונשם, 10 במצב בינוני יציב, בהכרה, עם מכות חום ובעיות לבביות והשאר במצב קל שסבלו מהתעלפות ותשישות.



מרתון תל אביב 2018

את המרתון הזניק ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. למעלה מ-2500 בני אדם רצו את המרתון המלא, באורך 42 ק"מ, ומתוכם נבחרת גדולה של רצי עלית מחו"ל: מאיסלנד, הוואי ויפן. בין המשתתפים רצים מכ-60 מדינות שונות.



המנצח הגדול של המרתון המלא הוא קבני ארמסט מקניה, שסיים את המקצה בתוצאה של 2:19:53. במקום שני הגיע ביראטו סלומון מאתיופיה, שסיים בתוצאה של 2:20:10. למקום השלישי הגיע קוריר פטריק מקניה, שסיים בתוצאה של 2:20:52. רן אלטמן הוא המרתוניסט הישראלי הראשון שסיים את המרתון המלא, בתוצאה של 2:37:00.



המנצח במקצה חצי מרתון גברים הוא kiptoo joel מקניה אשר חצה את קו הזינוק בתוצאה של 1:06:24, המנצחת במקצה חצי מרתון נשים היא Sigrid Jervell מנורבגיה בתוצאה של 1:19:54.

לרצים במסלולים השונים המתינו למעלה מ-350 אלף מנות מים, כ-80 אלף תפוחים ובננות ו-6,000 משקאות איזוטונים.

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני
 
צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

 

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג



המנצחים במרתון המלא. צילום: רונן טופלברג
המנצחים במרתון המלא. צילום: רונן טופלברג




המנצח במקצה חצי מרתון. צילום: רונן טופלברג
המנצח במקצה חצי מרתון. צילום: רונן טופלברג