לקראת חזרתו של אראל סג"ל לרדיו 103FM, השדרן קפץ הבוקר (ראשון) לביקור בתוכניתה של אילה חסון וסיפר על הסיבות שגרמו לו לעזוב את גלי צה"ל: "כיף לחזור לרדיו 103FM, זהו המקום בו התחלתי את קריירת הרדיו שלי. אחזור להגיש את אותה התוכנית שהגשתי בגלי צה"ל בימים א'-ד' ב-11:00. בשנתיים האחרונות למדתי שהסיפור הוא המלך ואמשיך לחפש את הסיפורים המרתקים ביותר למאזינים".

על המעבר שעשה סיפר: "טוענים כיום שהמעבר שלי לתחנה מבוסס על כסף וזה אפילו לא נכון. עזבתי גם את אתר וואלה כשהתפוצצה פרשת 4,000 כי החלטתי שאני לא מעוניין לשחק את המשחק. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שהקיום הנורמלי של תחנה צבאית בשנת 2018 הוא בעייתי. אני לא יכול לקחת חלק ולהיות עלה התאנה של הדבר הזה. אם אתה זורק אבן בין אמצעי התקשורת בישראל אתה תמיד תמצא את ההשפעה של גל"צ. אמנם מדובר במקום טוב ואינני מפקפק במקצועיות שלו אך אם אנחנו רוצים פלורליזם, על הדבר הזה להתנהל אחרת. למה בשנת 2018 צה"ל צריך להחזיק בתחנת שידור? יש לאזרח את התחנה".
אילה חסון התייחסה לדבריו: "אתה אדם אמיץ כי ספגת התקפות רבות שהקשה מכולן היא בתוך התקשורת. אני בעד שתהיה תקשורת פלורליסטית כי אחרת אני לא מבינה מדוע יש צורך בכל כך הרבה כלי תקשורת. לציבור מגיע לשמוע דעות מגוונות אך יש לבצע הבדלה בין ידיעות לדעות. ידיעות צריכות להיות נטולות אג'נדה. מנגד, ביצעת בטוויטר השוואה בוטה בין סגן הרמטכ"ל לראש הוורמאכט. האם זכית לביקורת הזו בעקבות העובדה שתקפת חזק מידי את צה"ל והרמטכ"ל בפרשת אלאור אזריה?". 



 

"זה לא היה כך. קיימתי ראיון עם שרון גל ומירי רגב על גיוס כספים שביצע אלאור אזריה. הראיון שביצעתי הוביל להתנגדות בסביבת הפיקוד הצבאית שהחלה לבקר אותי. אחרי שיאיר גולן אמר את מה שאמר צייצתי הערה סרקסטית ותהיתי שאם הוא טוען שאנחנו דומים לגרמניה של שנות ה-30, על איזה צבא הוא בעצם מפקד. לא התכוונתי להשוות בין קצין נאצי לקצין צה"ל, זה דבר מתועב".
"אני לא חלק מהברנג'ה התקשורתית בעיקר בגלל העמדות שלי", הבהיר. "יש לנו כאן איזושהי הטעייה מובנית. כמעט כל הכתבים הצבאיים שלנו הם בוגרי גלי צה"ל, כמעט כל הכתבים לענייני משפט הינם בוגרי הפרקליטות, כתבי משטרה מגיעים מהמשטרה וכו'. אני מטיל ספק וחשד בגופים הגדולים ושואל את עצמי את מה שאבא שלי היה נוהג לשאול- 'מי שומר על השומרים?'. אנחנו רואים מה מתרחש היום במערכות אכיפת החוק והשמירה על הדמוקרטיה. יש מספיק אנשים שיתקפו את הפוליטיקאים ויש מי שצריך לשאול שאלות חשובות כמו מדוע הוחלט לחתום הסכם מדינה עם ערן מלכה".
"חלק מהסיבות שעזבתי את גל"צ נבעו מכך שהעבודה שלי לא הדהדה בתחנה עצמה", הוסיף. "הרגשתי עוף מוזר בתחנה ולא הייתי בשר מבשרה של גל"צ. לא אתבכיין כי זכיתי לשדר בשעה משמעותית ולעשות דברים חשובים. כל הקיום של גל"צ כתחנה צבאית אמור להתבסס על חופש עיתונאי מוחלט. אומר זאת בעדינות כדי לא לריב עם הצבא ומנהלי התחנה - היו דברים בתחנה שהגדרת החופש העיתונאי המוחלט לא הייתה קיימת".
עריכה: איתמר זיגלמן