הערכה - הפרקליטות תסגור את תיק החקירה בעקבות תאונת הדרכים שבה קיפח את חייו איש הפרסום מוטי מורל ולא תגיש כתב אישום נגד נהג המשאית שפגע לכאורה באופניו, כך נודע היום (חמישי) למעריב. בפרקליטות יחליטו על השבת רישיון הנהיגה של נהג המשאית וינחו לסגור את תיק החקירה בהיעדר אשמה, וזאת לנוכח הנסיבות והראיות שעלו מחקירת המשטרה. בוחני התאונות של מחלק התנועה של מחוז ת"א העבירו בראשית השבוע את תיק החקירה אודות תאונת הדרכים. 

הערכות אלה מגיעות בעקבות סרטון ממצלמת אבטחה שבמרכז עזריאלי הסמוך למקום התאונה, אשר תיעד את התאונה, ולפיו מורל, שרכב על אופניו בנתיב הימני, סטה למסלול הנסיעה של המשאית בנקודה שבה נהג המשאית לא יכול היה לראותו ולמנוע את התאונה.

כזכור, מוטי מורל, אחד מאנשי הפרסום הגדולים בישראל, נהרג תאונת דרכים שאירעה ברחוב דרך נמיר בתל אביב ב-17.04, כאשר רכב על אופניו החשמליים. מורל נחשב לאיש שיווק מבריק, שהיה אחראי על קמפיינים ופרסומים מהגדולים שנראו בישראל. הוא היה בן 65 במותו, והיה אמור לחגוג את יום הולדתו חודש אחרי התאונה. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, ביניהם שניים גדולים בשנות העשרים לחייהם, ותינוקת בת שנתיים.

זירת התאונה בה נהרג מורל. צילום: אבשלום ששוניזירת התאונה בה נהרג מורל. צילום: אבשלום ששוני

ממשני התפיסה הפרסומית בישראל

מורל החל להתברג בעולם הפרסומים בשנות ה-70, ואף היה הקופירייטר של חברות רבות כגון הבנק הבינלאומי הראשון, אסם, בנק הפועלים, טמפו ועוד. מורל, שקנה לעצמו שם בתחום, פתח בסופו של דבר חברה והיפנה הרבה מאוד מיכולותיו על מנת להיכנס אל המתחם הפוליטי, ולעזור לכל מיני מפלגות ומנהיגים. אחד הקמפיינים הזכורים ביותר שלו התרחש ב-1996, שם הביטוי "פרס יחלק את ירושלים" היווה את אחת מנקודות המפתח לנצחונו של בנימין נתניהו. עוד לפני כן הוא המציא את הסלוגן "ישראל מחכה לרבין", שהביא לזכייתו של יצחק רבין ז"ל בראשות הממשלה ב-1992.

מורל גם זכור כמי שעמד מאחורי הקמפיין המוצלח של ישראל בעליה "מ.וו.ד פאד ש"ס קונטרול? נייט, מ.וו.ד פאד נאש קונטרול" (משרד הפנים בראשות ש"ס? לא משרד הפנים בשליטתנו), שהקנה למפלגה בראשות נתן שרנסקי שישה מנדטים בבחירות לכנסת ה-15 בשנת 1999.

מורל המשיך וטיפל בפוליטיקה הישראלית המקומית והארצית במקביל, ונמנה עם האנשים שנחשבו לכאלה שכולם רצו לעבוד איתם. הוא הריץ את רון חולדאי, זאב בילסקי, רוביק דנילוביץ' ועוד בדרך לקדנציות בראשות העיריות, ועבד עם מספר לא מבוטל של משרדי ממשלה. ב-2016, לאחר הבחירות, הסתבך בפרשייה בה נקבע כי ניסה לקשור קשר לתפירת תיק ליריבו, אך למרות הכתם הזה, מדובר על אדם אשר היה ממשני התפיסה הפרסומית והשיווקית בישראל.