הרעידות נמשכותרעש אדמה בעוצמה 3.4 הורגש הבוקר (ראשון) באזור טבריה והכנרת, באירוע שבו לא היו נפגעים. לפני כשבוע וחצי הורגשה רעידת בעוצמה 3.2 באותו אזור, זאת לאחר לילה שבמהלכו רעדה האדמה שוב, סמוך לאגם הצפוני.



מי שהתייחס לנושא הוא מבקר המדינה, יוסף שפירא, שפרסם לפני כחמישה ימים דוח חמור על היערכות המדינה לרעידת אדמה חזקה. לדבריו, על אף הרחבת פעולות משרדי הממשלה לשיפור עמידות התשתיות ברעידת אדמה, המדינה אינה ערוכה כנדרש לאירוע של רעידת אדמה קשה.



פרסומו של הדוח הוקדם על-ידי המבקר לאור רצף רעידות האדמה שאירעו בעת האחרונה בצפון הארץ. המסמך מצביע על שורת ליקויים במוכנות של תשתיות לאומיות חיוניות לתרחיש של רעידת אדמה הרסנית, וכן בעבודת המטה הממשלתית בתחום ההיערכות לתרחיש זה.



הגוף המתכלל את פעולות משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים להיערכות לרעידת אדמה בישראל הוא ועדת ההיגוי הבין-משרדית, אשר מאז 2014 פועלת תחת משרד הביטחון. המבקר קבע כי בשנים האחרונות פעולת הוועדה נושאת פירות, אך יחד עם זאת אין לה סמכות חוקית לחייב את משרדי הממשלה ואת הגופים השונים לפעול בהתאם להנחיותיה, המיועדות לצמצם את הנזקים הצפויים מרעידת אדמה. נזקים אלה, על-פי אומדן שגיבשה הוועדה ב-2016, כוללים 7,000 הרוגים, כ-45,000 פצועים, 9,500 לכודים בהריסות בניינים, ו-170,000 חסרי קורת-גג.