בית הספר השש־שנתי כרמל זבולון, במועצה האזורית זבולון, מציג יוזמה חדשנית של "שילוב הפוך", שבמסגרתה תלמידי חינוך רגיל מצטרפים לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים בסטודיו פתוח, שיוצר מרחב אומנותי־יצירתי שאינו תלוי שפה.

היוזמה החינוכית נוצרה מתוך רצון ליצור חוויית מסוגלות לצד תחושת שייכות והעצמה בקרב תלמידים כבדי שמיעה וחירשים בבית הספר.
הסטודיו מעוצב כך שיעודד יצירה שיתופית הכוללת אינטראקציה בינאישית, והוא מופעל על ידי מטפלות באומנות, שמנחות את קבוצת התלמידים הן בתהליך היצירה והן בתהליך יצירת הקשר החברתי.

נטע גולן, מטפלת באומנות ומובילת היוזמה, אמרה: "שלוש הקבוצות שבהן משולבים ילדים עם כבדות שמיעה החלו להיפגש, וקורים דברים מאוד מרגשים. באחת מהן ישנן שמונה תלמידות כבדות שמיעה ושומעות מחטיבת הביניים שמתקשרות ביניהן, והן יצרו קשרים חמים גם מחוץ לסדנה".

לדברי גולן, "כל אחת מהקבוצות יוצרת ביחד, ואין אף תלמיד שיושב לבדו, כי שפע החומרים בסדנה מאפשר לתלמידים ביטוי נרחב, תקשורת של מילים וחומרים. אורלי, השותפה שלי לסטודיו, ואני, יודעות את שפת הסימנים ומסייעות בתרגום במידת הצורך".

גולן הוסיפה: "הסיפור של הסטודיו הוא בכך שיש לך אפשרות להיות מי שאתה ואיך שאתה, והוא פתוח מבחינת אפשרויות הבחירה היצירתיות, כי החומרים מתחלפים משבוע לשבוע".

יפעת דשבסקי, רכזת ההדרכה של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, הוסיפה: "יוזמה חינוכית כזאת מרחיבה את רפרטואר פתרונות ההשתלבות והמפגש בין אוכלוסיות, כמו גם חיזוק ופיתוח מיומנויות תקשורתיות, רגשיות, חברתיות ושפתיות של הילדים והילדות, החירשים ואלה שאינם חירשים".