מאז פרוץ סערת פגסוס, טרם נשמע קולו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, אך אמש (שלישי) קיבלנו הצצה להתנהלותו בימים האחרונים. בתמונה שפרסם בפייסבוק חברו, דב אייכנוולד, נראים השניים בבילוי משותף בשכונת נווה צדק בתל אביב. אייכנוולד פרסם את התמונה לצד הכיתוב: "גאה לבלות את הערב עם האדם הכי מושמץ היום על לא עוול בכפו. מבטיח לכם שאני צודק".   

ניצב בדימוס אורי בר לב, מפקד מחוז דרום במשטרה לשעבר, תקף שלשום את אלשיך בראיון ב-103fm. "אם אני מנתח נכון מי שהכניס את השימוש שלא הולם אף דמוקרטיה שאנחנו מכירים היה רוני אלשיך. הוא הגיע מארגון שבו הכול מותר, מותר לחקור ועל מנת למנוע פיגועים המטרה לכאורה מאוד חשובה, בהרבה מאוד יהירות. ראיתי את הריאיון שלו ב'עובדה' על חקירה קיימת, בהרבה יהירות עם חיבוק גדול של התקשורת הוא הבין שמותר לו לעשות הכול ואם אתה שואל אותי זה התחיל שם".

בר לב טען כי אלשיך הוא האחראי העיקרי, והוסיף כי "הכלי הזה הוא כלי קטלני והוא צריך להיות מפוקח בתוך המשטרה ומחוצה לה. אני חושב שזה לא משהו שנעשה בחוסר מודעות, הרצון הטבעי של כל איש מודיעין לדעת הכול אלא שבדמוקרטיה יש לו מגבלות מאוד ברורות".

כזכור, שלשום דווח בעיתון "כלכליסט" כי המשטרה התקינה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" ברשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם על מנת לעקוב אחריהם. בין היתר התוכנה הותקנה, לכאורה, אצל מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית חולון מוטי ששון ועורך וואלה! לשעבר (כיום מנכ"ל חדשות 13) אבירם אלעד.

כמו כן נמצאים ברשימה דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על שמו של בנו של רה"מ לשעבר, אבנר נתניהו.

התחקיר עורר סערה ציבורית, והקריאות להקמת ועדת חקירה ממלכתית גברו, ובתוך כך, היועץ המשפטי היוצא אביחי מנדלבליט, הנחה את המשטרה להפסיק את השימוש ברוגלה ההתקפית עד סיום הבדיקה. במקביל לכך, השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, שהוצעה גם על ידי המפכ"ל יעקב שבתאי.