מסייעת לעמותות רבות: "עיגול לטובה" גייסה כ־18 מיליון שקל ב־2021

העמותה, שמבקשת מהציבור לעגל כלפי מעלה את העסקאות בכרטיסי האשראי, העבירה לכ־200 עמותות את הסכומים שנתרמו. לפי סקר, 85% מהאנשים סבורים כי הממשלה צריכה לקחת יותר אחריות על סוגיות חברתיות

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין

"עיגול לטובה" - עמותה ללא כוונת רווח, המציעה לעגל עסקאות בכרטיס אשראי לשקל הקרוב ולתרום את סכום האגורות שהצטבר לעמותות לפי בחירת הלקוח - גייסה ב־2021 סכום של יותר מ־18 מיליון שקל עבור מעל ל־200 עמותות. סכום זה סייע לעמותות הרבות לצלוח את המשבר הכלכלי שיצרה הקורונה.

בשבוע האחרון ציינה העמותה את "השקל ה־100 מיליון" שגייסה מאז תחילת פעילותה ב־2009, ובדקה באמצעות סקר מיוחד את עמדות הציבור בישראל ביחס לתרומה כספית לעמותות חברתיות. הסקר בוצע על ידי מכון המחקר סי.איי מידע שיווקי בקרב מדגם מייצג וכן בקרב מאות "מעגלים לטובה" שהצטרפו כבר למיזם.

על פי הנתונים שהגיעו ל"מעריב", 51% מסכימים כי העמותות בישראל צריכות למלא תפקיד מרכזי בהשגת מטרות חברתיות, אולם 85% סבורים שהממשלה צריכה לקחת יותר אחריות על סוגיות חברתיות.

36% חושבים כי הציבור הוא זה שצריך לתרום כסף לצורך השגת מטרות חברתיות, ו־25% מאמינים כי תרומות צריכות להיות מקור המימון העיקרי של ארגונים חברתיים. לצד ממצאים אלו, על פי נתוני הלמ"ס - עולה כי כ־70% מהישראלים נוהגים לתרום.

על השאלה "באיזו מהדרכים הבאות אתה נוהג לתרום כסף?", כ־25% ציינו כי הם מחפשים באופן אקטיבי מטרה או עמותה לתרומה. כשנשאלו על הסיבות למתן תרומה, הצהירו מרבית הנשאלים כי הם עושים זאת "על מנת לסייע לחלשים", "לתמוך בעמותות שעושות עבודה חשובה", או "בשל עשיית מצווה".

לדברי שלומי צדקי, מנכ"ל "עיגול לטובה": "אנחנו פועלים לחולל שינוי בתרבות ובתרומה למטרות חברתיות, ואני שמח שבזכות פעולה פשוטה של קנייה באמצעות כרטיס האשראי הישראלים מעגלים את האגורות ותורמים לחברה. עדיין ניכר כי רבים חושבים שגם הציבור צריך לקחת חלק מרכזי בסיוע למגזר החברתי".

תגיות:
כסף
/
עמותה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף