"עיגול לטובה" - עמותה ללא כוונת רווח, המציעה לעגל עסקאות בכרטיס אשראי לשקל הקרוב ולתרום את סכום האגורות שהצטבר לעמותות לפי בחירת הלקוח - גייסה ב־2021 סכום של יותר מ־18 מיליון שקל עבור מעל ל־200 עמותות. סכום זה סייע לעמותות הרבות לצלוח את המשבר הכלכלי שיצרה הקורונה.

בשבוע האחרון ציינה העמותה את "השקל ה־100 מיליון" שגייסה מאז תחילת פעילותה ב־2009, ובדקה באמצעות סקר מיוחד את עמדות הציבור בישראל ביחס לתרומה כספית לעמותות חברתיות. הסקר בוצע על ידי מכון המחקר סי.איי מידע שיווקי בקרב מדגם מייצג וכן בקרב מאות "מעגלים לטובה" שהצטרפו כבר למיזם.

על פי הנתונים שהגיעו ל"מעריב", 51% מסכימים כי העמותות בישראל צריכות למלא תפקיד מרכזי בהשגת מטרות חברתיות, אולם 85% סבורים שהממשלה צריכה לקחת יותר אחריות על סוגיות חברתיות.

36% חושבים כי הציבור הוא זה שצריך לתרום כסף לצורך השגת מטרות חברתיות, ו־25% מאמינים כי תרומות צריכות להיות מקור המימון העיקרי של ארגונים חברתיים. לצד ממצאים אלו, על פי נתוני הלמ"ס - עולה כי כ־70% מהישראלים נוהגים לתרום.

על השאלה "באיזו מהדרכים הבאות אתה נוהג לתרום כסף?", כ־25% ציינו כי הם מחפשים באופן אקטיבי מטרה או עמותה לתרומה. כשנשאלו על הסיבות למתן תרומה, הצהירו מרבית הנשאלים כי הם עושים זאת "על מנת לסייע לחלשים", "לתמוך בעמותות שעושות עבודה חשובה", או "בשל עשיית מצווה".

40% מצהירים כי הסיבה היא סיפוק אישי או חובה מוסרית, ואכן 81% ממשתתפי הסקר ציינו כי כשהם תורמים הם מרגישים טוב עם עצמם.
הפרופיל של התורם הישראלי הממוצע ב"עיגול לטובה" הוא: חילונים אקדמאים מעל גיל 50. 76% מהמעגלים לטובה הם חילונים, 66% בעלי השכלה אקדמאית, 48% הם בני 50 ומעלה, ו־17% בעלי הכנסה הרבה מעל לממוצע.

לדברי שלומי צדקי, מנכ"ל "עיגול לטובה": "אנחנו פועלים לחולל שינוי בתרבות ובתרומה למטרות חברתיות, ואני שמח שבזכות פעולה פשוטה של קנייה באמצעות כרטיס האשראי הישראלים מעגלים את האגורות ותורמים לחברה. עדיין ניכר כי רבים חושבים שגם הציבור צריך לקחת חלק מרכזי בסיוע למגזר החברתי".