מאות ילדים, מלווים בהוריהם הנרגשים, גדשו ביום שישי האחרון את אולם הספורט העירוני, באירוע חגיגי שציין את סיומה של שנת מחול ישראלי בבתי הספר היסודיים בעיר. השנה השתתפו בפרויקט "רוקדים כחול לבן", שעיריית פתח תקווה משלבת במערכת החינוך, תלמידי כיתות ג' מעשרה בתי ספר בעיר. 

לדברי בילי עידו, מנהלת תחום המחול באגף הספורט, מדובר בענף שיש לו ערך רב בשימור תרבות הזמר הישראלית, בקרב הדור הצעיר. "זו השנה הראשונה שהחלטנו להכניס לבתי הספר בעיר את הפרויקט החשוב הזה, שהגיע לסיומו באירוע מרגש ותוסס במיוחד", אומרת עידו.

"היתה פה חגיגה ישראלית של שירים וריקודים ישראלים. אני חושבת שהשירה העברית היא חשובה מאוד, כולל הריקודים שנלווים אליהם, וזה בעצם מה שהפרויקט הזה עושה ומקדם. אני בטוחה שילדים שלקחו בו חלק יגדלו עם מודעות תרבותית אחרת, הכוללת לא רק שירים לועזיים ומודרניים, אלא גם שירה של ארץ ישראל היפה. אלה הם השורשים שלנו וחשוב לשמר אותם. ביחד עם ראש העיר, רמי גרינברג, ומנהל אגף הספורט אנחנו רואים חשיבות בקידום ענף המחול הישראלי, והייתי שמחה אם נצליח בעתיד לעשות שיתופי פעולה בתחום זה גם עם ערים אחרות, כדי שנעשה הרקדה המונית, ולא רק הרקדה עירונית", הוסיפה.

פרויקט "רוקדים כחול לבן" נוסד על ידי מירי אקוני, מהמרקידות המובילות בישראל תחום ריקודי העם, בשאיפה שיחולל מהפכה חינוכית-חברתית ותרבותית. השנה הוא יושם ב 54 בתי ספר באזור המרכז, וכן בגני ילדים, מועדוניות לקשישים, ומוסדות עם אוכלוסיות מיוחדות.

"ייסדתי את הפרויקט כדי לשמר את ערכי התרבות, המחול והזמר העברי, מתוך אמונה שלמה בחינוך ילדים על פי ערכים אלה", אומרת אקוני. "בכל שנה הפרויקט מאומץ ביותר ויותר בתי ספר ואני מברכת על כך. גם בעולם טכנולוגי ותזזיתי, כמו שעולמנו הפך להיות, צריך לשמור מקום לתרבות הייחודית שלנו. אני, והצוותים המקצועיים שעובדים איתי בפרויקט, רואים בו שליחות אמיתית, כי החיבור של הילדים לעולם הריקוד כבר מגיל צעיר, מעניק להם ערכים חינוכיים וחברתיים חשובים ביותר. לראות ילדים מכל העדות והשכבות באוכלוסייה רוקדים יחד, יד ביד, ומחייכים מרגש אותי בכל פעם מחדש". 

האירוע הסתיים בריקוד משולב של הילדים עם הוריהם, שירדו מהיציעים אל רצפת הפרקט, ועברו חוויה מרגשת, שלוותה כמובן בצילומי סלפי רבים ועתירי חיוכים. " אני מסתכל על מאות הילדים האלה, שרוקדים כאן ביחד, ומרגיש שהם העתיד של המדינה", אמר בדמעות מאיר לזרוביץ', תושב העיר, שהגיע לצפות בנכדתו. "מאוד נהניתי ואני רק מקווה שהפרויקט הזה ימשיך שנה אחרי שנה, בעזרת ראש העיריה שלנו. הגיע הזמן שהילדים והנכדים שלנו יכירו גם את הריקודים של פעם, ולא יספגו רק את האקטואליה והקצב הגבוה שהוא חילק מהעולם שלהם היום".