לקראת היום הבינלאומי למניעת אובדנות שיצוין בסוף השבוע הבא מדווחת עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) כי מדי יום מתקבלות במוקדי העמותה כשלוש שיחות המצריכות הפעלת נוהל חירום להצלת חיים. כמו כן, לפי הדיווח, בשנת 2021 התקבלו במוקדים 9,172 פניות בעלות אופי אובדני, ובמהלך 920 מהן היה סיכון מיידי לחיי הפונה והופעל נוהל חירום מציל חיים בשיתוף גופי ההצלה.

במהלך השנה שעברה התקבלו במוקדי ער"ן למעלה מ־305 אלף פניות, וכשליש - יותר מ־85 אלף פניות - התמקדו בכאב נפשי, בדיכאון ובמצוקה נפשית חריפה ומיידית. מדובר בעלייה של 10% נוספים משנת 2020, כלומר תוספת של יותר מ־20 אלף פניות.

מנכ"ל עמותת ער"ן דוד קורן מסר: "צריך להסתכל למציאות בעיניים: בכל יום אנשים בישראל מבקשים לסיים את חייהם טרם זמנם, ולצערנו הרב, חלקם מתים מאובדנות. זהו נתון כואב שאנחנו נאצלים לחיות לצדו תוך כדי פעילות מתמדת לצמצום התופעה. רק ביצירת שיח על הנושא ובהעלאת המודעות ליכולת של כל אחד ואחת למנוע אובדנות נוכל לסייע בהתמודדות עם המצוקות היכולות להוביל לנטילת חיים". 

ד"ר שירי דניאלס, מנהלת מקצועית ארצית בער"ן הוסיפה: "ברוב המכריע של המקרים התאבדות ניתנת למניעה, ומניעת אובדנות אינה נחלתם של אנשי המקצוע בלבד. כולנו יכולים להקשיב ולתמוך. יש לזה ערך מציל חיים".