"אנחנו ממוטטים את הסטיגמה סביב בריאות נפש על ידי הכנסה של רגישות תרבותית”, אמר חיים פכלר, מנהל קשרי חוץ ופיתוח משאבים במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק, שהשתתף בפאנל בנושא “תיקון עולם פוגש את אומת הסטארט־אפ” בכנס ג’רוזלם פוסט הבניו יורק, בהנחיית מעין הופמן, מנהלת הכנסים עבור הג’רוזלם פוסט.

משתתפים אחרים בפאנל כללו את שרי דולינג’ר, מנכ”לית שותפה של ארגון “נוצרים מאוחדים למען ישראל”, הארגון הנוצרי הפרו־יהודי הגדול ביותר בארצות הברית, ואת הפילנתרופ קרייג ניומרק, העומד בראש פילנתרופיות קרייג ניומרק.

לדברי פכלר, המרכז הרפואי מעייני הישועה הקים מבנה ייחודי בן שבע קומות לטיפול בנושאי בריאות הנפש – המוסד הראשון מסוגו בישראל ב־50 השנה האחרונות. “אנחנו מאמינים שעם הגישה ההוליסטית הזו, יותר ויותר אנשים ירגישו שזה נורמלי יותר לגשת לפסיכולוגים, פסיכיאטרים, ואנשי בריאות נפש. ככל שאנחנו מעלים את המודעות לבריאות נפש ולרגישות תרבותית, ולכך שיש עם מי לדבר, זה יכול להיות מאוד משמעותי בדרך לתיקון עולם”.

שרי דולינג’ר מארגון “’נוצרים מאוחדים למען ישראל” הסבירה בפאנל שהארגון שלה מייצג יותר מ־11 מיליון נוצרים שאוהבים את העם היהודי ומחויבים לחיזוקו לאחרונה הארגון הוביל מסע של צעירים לאושוויץ. כמו כן, חברי הארגון ליוו יהודים אוקראינים שעלו ארצה.

קרייג ניומרק סיפר על פועלו למאבק במידע שקרי ובאנטישמיות ולקידום ביטחון סייבר. לדבריו, הוא למד את הדיבר התשיעי, אשר אוסר על עדות שקר, כשהיה תלמיד בבית ספר יהודי לפני 60 שנה. מבחינתו, המאבק במידע שקרי הוא הדרך הטובה ביותר לקיים את הדיבר.