מה הם השמות הפרטיים המובילים בישראל הקשורים לנתינה? לקראת יום המעשים הטובים, שיחול מחר, פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה את "רשימת שמות הנתינה". השם הפרטי הנפוץ ביותר הוא שי – שניתן ל־14,070 בנות ו־30,309 בנים. במקום השני מדורג השם מתן, שניתן ל־17,427 בנים ובנות בישראל. במקום השלישי מדורג השם טובה - 13,640, ואחריו מדורגים השמות: דורון – 11,748, טוב – 3,322, אדיב – 1,226, אדיבה – 284, מתנה – 252, נדיב – 140, מתת – 128, נדיבה – 58, נחמד – 5 וזבד – 4.

"נתנו לי את השם מתן כי הייתי מתנה עבור ההורים שלי. אחותי גדולה ממני ב־9 וחצי שנים, אמא שלי ניסתה להיכנס להריון הרבה מאוד זמן ועברה לאורך השנים שתי הפלות טבעיות. גם הלידה שלי הייתה לא קלה. הולידו אותי בסוף בניתוח קיסרי חירום, והייתי מתנה למשפחה ולהורים שלי", מספרת מתן מיוחס־טיורי, מורה מראשון לציון. "אנחנו כל הזמן עוסקים בנתינה שמעניקה סיפוק עצום, גם במשפחה וגם לתלמידים ובכל דבר שאפשר. נתינה היא דרך חיים עבורנו".

דורון כהן, עורך משותף ב"מעריב", מספר: "אמא שלי החליטה לקרוא לי משה, כי בלילה שלפני שנולדתי משה רבנו הופיע לה בחלום ובישר לה שייוולד לה בן לאחר שלוש בנות רצופות. אחותי הגדולה אמרה שמשה זה שם מיושן, וצריך שם ישראלי. היא רצתה שיקראו לי אמיר במילרע. אבל היא הבינה שיקראו לי אמיר במילעל ואז היא אמרה שעדיף דורון במילעל מאשר אמיר במילעל, ומאז אני דורון בשם הראשון ומשה בשם השני".

כהן סיפר עוד: "פירוש השם דורון הוא מתנה והוא בא מהמילה היוונית 'דורו', אבל דווקא קשה לי עם השם הזה. הייתי מעדיף שיהיה לי שם שאפשר לקרוא אותו רק בווריאציה אחת - או במילעל או במילרע, ושלא אצטרך להתלבט כששואלים אותי איך קוראים לי. כתבתי על הסיטואציה הזו את השיר מילרע בספר 'תחום המושב' על ההתלבטות".