שב"ח מחברון בשם מוראד פאחורי פאחותי מחברון נאשם בכך שהוא סחט מאות אלפי ש"ח מאלמנה שפנתה אליו לעזרה לאחר מות בעלה והוא הציג את עצמו בכזה כעורך דין.

על פי כתב האישום, בדצמבר 2019 בעלה של האלמנה נפטר לאחר מחלת סרטן. בחיפושים אחר גורם שיעזור לה להסדיר את הירושה, היא הגיעה אל מוראד שהציג את עצמו כעורך דין. השניים נפגשו, ומוראד דרש מהאלמנה לקבל את הת.ז. שלה, תעודת הפטירה של בעלה ועוד 5,000 ש"ח תוך שהוא משקר לה כי הם נדרשים בכדי לשלם אותם לגורמים שיכולים לסייע בהסדרת הירושה.

יום למחרת מוראד התקשר לאלמנה פעם נוספת ודרש ממנה לקבל חפצים שונים של בעלה שנפטר, בין היתר הדרכון הירדני שלו כרטיס אשראי, הטלפון הנייד – וסכום של 5,000 ש"ח נוספים.

חלק מהרכוש שנתפס ברשות החשוד  (צילום: דוברות המשטרה)
חלק מהרכוש שנתפס ברשות החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מספר ימים נוסף, מוראד דרש לקבל 5,000 ש"ח נוספים מהאלמנה, אך היא סרבה מאחר ולא ראתה התקדמות בהסדרת עניין הירושה. בתגובה מוראד אמר לאלמנה כי הוא מצא תמונות עירום שלה בטלפון של בעלה וכי אם לא תעביר לו כסף באופן קבוע – הוא יפרסם את תמונותיה בירושלים.

מוראד המשיך לאיים על האלמנה כי יפיץ את תמונותיה גם לפני בנותיה, ואף שלח לה תמונה כשהוא מחזיק באקדח. בסך הכל, מוראד הצליח לסחוט מהאלמנה מעל חצי מיליון ש"ח שאת חלקם היא נאלצה ללוות – וכן את תכשיטי הזהב שלה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את מוראד עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בין היתר בשל הרשעותיו הקודמות. מוראד הורשע בעבר בהתחזות, הפרעה לשוטר, כניסה לישראל שלא כחוק, גניבה ותקיפה של בת זוגו.