יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: המשטרה תפרוס כ–15 אלף שוטרים לסיכול פח"ע ופיגועים ולהסדרת התנועה ושמירה על ביטחון הציבור, במהלך הימים הקרובים במסגרת טקסי יום הזכרון, בבתי העלמין ובמרכזי תרבות וכן במהלך יום העצמאות במוקדי קהל בהם פארקים, חופי הים ונתיבי טבע. כך עולה בתום בחינה ומיפוי שבוצעו על ידי כלל מחוזות המשטרה במהלך החודש וחצי האחרונים לקראת ערב יום הזכרון, יום הזכרון, ערב יום העצמאות ויום העצמאות.

הטעות הגדולה של ישראל? "חמאס מצליח לשקם את יכולותיו"
בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני: "האמריקאים לא יודעים יותר מאיתנו על מיקום סינוואר"

רפ"ק דרור מזרחי, ראש תחום הנחיה מבצעית באגף המבצעים. "אנחנו התחלנו את עבודת המטה לקראת ההיערכות המבצעית לפני כחודש וחצי. כל המחוזות ואגפי המטה כמובן עשו מיפוי וניתוח מדויק של המוקדים שהם צריכים להיערך לגביהם, זאת בעצם במטרה למצות ולמקסם את הכוחות. הדגש כמובן מופנה לעבר ערב יום הזיכרון, יום הזכרון למחרת בבקר, החיבור הרגשי אל ערב יום העצמאות וכמובן יום העצמאות שלמחרת.

תיעוד מחיסול המחבל (צילום :דובר צה"ל)

יום הזיכרון זה בעיקר תפוסה בבתי העלמין ובטקסים ויום העצמאות זה מתייחס לפארקים, לגינות ולפינות הטבע ברחבי הארץ. כל אחד מיפה וניתח את מקומות ההיערכות שלו, תוך שימת דגש על מתן מענה מיידי וסיכול אירועים חריגים באותם מוקדים ובכך נוכל לפרוס את הכוחות בצורה המיטבית". 

גורם במשטרה מדגיש ומציין, כי "המשטרה לא אחראית על תפוסה אלא בסמכותה וחובתה לאכוף קיומם של התנאים שאושרו על ידי הממשלה. נהיה בהיערכות מוגברת בבתי העלמין נדאג לביטחון הפנים".

רפ"ק מזרחי מבהיר "לקראת יום העצמאות נקיים מערך שידאג לביטחון האזרחים. שוב אנחנו לא קובעים את התפוסה באותם מקומות אבל נהיה שם במטרה לבדוק שהכל מתנהל בהתאם לאישורים.

יום הזיכרון וערב יום העצמאות חוברים כמידי שנה אחד אל השני בחדות רגשית ולשם כך ננתב את מירב 15 אלף שוטרים לטובת שמירה על הסדר וביטחון הציבור, כשהמטרות בראש ובראשונה הינן מניעת פח"ע ופיגועים זה מירב המיקוד של הכוחות בעצם.

לצד זאת נגביר את המאמץ לצמצום עומסים לרבות בבתי העלמין, ניתוב של כלי רכב בבתי העלמין וביום העצמאות באזור הפארקים. המאמץ השני זה אכיפה של עבירות מסכנות חיים בעיקר נהיגה בשכרות כשהמוקד הוא ערב יום העצמאות. נגביר ככל שניתן את הנוכחות בשביל למנוע אירועים חריגים ומאידך כדי להגביר את תחושת הביטחון בקרב הציבור".