כתב אישום הוגש היום (שישי) על ידי פרקליטות משפט המחוזי בירושלים כנגד משה רייזמן, תושב העיר, בגין הצתת אש מתחת לחלון של שכניו לאחר שהרעישו.

רייזמן התגורר בבניין, בצמוד למשפחה ברוכת ילדים, שהצעירה בהן היא תינוקת בת שנה. מספר פעמים התרגז רייזמן על הרעש שהגיע מהדירה של שכניו. לפני כחודש, השכנים הוציאו מביתם שני מזרנים, כל אחד מהם בגודל מיטת יחיד, והניחו אותם בשביל האחד על השני. המזרנים הונחו על השביל צמוד לחלק החיצוני של דירת השכנים מתחת לחלון חדרה של ילדה בת 13.

בשדרות רותחים על גלנט: "איזה מטורף מחזיר מיליון עזתים לפני ריסוק חמאס?"   
חה"כ מהליכוד פרסם הספד לנופלים בעזה - וכתב חדשות 12 חשף טעות מביכה

באחד הלילות, באזור השעה 01:00 לפנות בוקר, רייזמן נכח בביתו. במקביל, בדירת השכנים נכחו האם ושבעת ילדיה ורעש נשמע מכיוון הדירה. השכן התרגז והחליט בתגובה להצית את המזרנים.

רכב כיבוי אש  (צילום: אבשלום ששוני)
רכב כיבוי אש (צילום: אבשלום ששוני)

כדי להוציא לפועל את התוכנית, באזור השעה 01:20 רייזמן לקח גפרורים, נייר טואלט וכפית פלסטיק ויצא החוצה אל השביל. הוא הצית את כפית הפלסטיק באמצעות הגפרורים והניח אותה, לצד הגפרורים ונייר הטואלט, על המזרנים. בשלב זה, המזרנים היו מתחת לחלון חדרה של הילדה בת ה-13, בצמוד לקיר החיצוני של דירת השכנים.

בעקבות ההצתה, התחילה להתפשט אש על גבי המזרנים. רייזמן נשאר לעמוד בשביל במשך זמן מה כדי לוודא שהמזרנים נדלקים, ולאחר מכן יצא מהשביל ועזב את שטח הבניין. הילדה בת ה-13, אשר שהתה בחדרה, הבחינה באש המתפשטת וקראה לאמה, שפתחה את דלת הבית וראתה את המזרנים הבוערים. האם ובנותיה ניסו לכבות את האש בעזרת מים, אך בסוף האש כובתה על ידי כוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום.