לשכת עורכי הדין מקדמת הקמת ועדה מיוחדת אשר תגבש הצעת חוקה למדינת ישראל. ההצעה, אותה העלה באופן רשמי עו"ד נדב וייסמן, תידון בישיבת המועצה הארצית של הלשכה שתתקיים מחר (רביעי) וצפויה לעבור ברוב קולות. חברי המועצה המזוהים עם הימין, עו"ד יצחק נטוביץ' ועו"ד ערן בן ארי, צפויים להתנגד להקמת הוועדה.

סופו של "התליין מטהרן": הנשיא ראיסי ושר החוץ נהרגו בהתרסקות המסוק
מי ירצה בחיסול ראיסי? הספקולציות האפשריות על ההתרסקות המסתורית

עו"ד נדב ויסמן כתב לחברי המועצה: "מדינת ישראל נמצאת בפשיטת רגל חוקתית. היא זקוקה כאוויר לנשימה לחוקה קשיחה שתוסכם ותאומץ בהסכמה רחבה. חוקה יציבה שתבהיר את כללי המשחק המוסכמים ותמנע מחלוקות סרק שמתישות את כוחה של החברה הישראלית".

וייסמן הציע להקים ועדה רחבה "אשר תכלול נציגים של סיעות המועצה השונות" בלשכת עורכי הדין, כולל מי שתמך בקידום הרפורמה המשפטית.

ויסמן הוסיף: "מדוע כעת? משום שאין ברירה אחרת; משום שההיסטוריה מלמדת שחוקות נולדות מתוך משבר; משום שהשיטה הקיימת קרסה ואת תוצאותיה אנו חשים על בשרנו בכל יום; משום שכאשר איננו יודעים מתי תתקיימנה בחירות ומי ינצח בהן - זה הזמן להדברות ולהסכמות חדשות".

בהמשך מכתבו, ויסמן נימק מדוע מי שיגבש את ההצעה לחוקה יהיו חברי לשכת עורכי הדין: "לשכת עורכי הדין היא הגוף הנבחר והמייצג של עשרות אלפי הנשים והגברים שבחרו במשפט כמקצוע, כשליחות וכדרך חיים, ואין כמותנו, כמי שחוו את מאורעות השנים האחרונות, ליישם את הלקחים לכלל הצעה חדשה, שתוגש להנהגות הפוליטיות וניתן יהיה לאמצה ולאשרה בכנסת הבאה".

יו"ר סיעת יוזמה הציונות המשפטית, עו"ד יצחק נטוביץ', תקף את היוזמה החדשה והבהיר כי "ככל שוועדת החוקה תקום, אנו חברי האופוזיציה, נקים וועדת חוקה מקבילה שתייצג את רוב עורכי בישראל. הוועדה תורכב מעורכי דין חרדים, סרוגים וחילוניים מהשורה הראשונה".