עמותת חוקתי – חרדים למדינה ולשירות הציבורי, הגישה היום (רביעי) לבג"ץ עתירה נגד החלטת הוועדה לבחירת שופטים למנות את עו"ד סמי ישראל כשופט בבית משפט השלום באילת. עו"ד סמי ישראל צפוי להיות מושבע למשרת שופט בטקס הקרוב שיתקיים במשכן נשיא המדינה. ב"חוקתי" דורשים להקפיא את מינויו של עו"ד ישראל לשופט, בטרם יושבע ולקיים בוועדה לבחירת שופטים דיון מחדש בנושא מינויו.

עתירה לבג"ץ: להרוס את חוות המתנחל שהוטלו עליו סנקציות בינלאומיות | פרסום ראשון

לטענת העמותה, עו"ד סמי ישראל "הסתיר מן הוועדה את הביקורת החריפה ביותר שהוטחה כנגדו על ידי רשות החברות ומבקר המדינה, לא ציין את דבר קיום הביקורות בעניינו כפי הנדרש בשאלון האישי ובכך סימא את עיניי חברי הועדה ותמרן אותם לבחור בו כשופט בישראל". הטענות בעתירה נגד עו"ד ישראל הן כי הוא מכהן בתפקיד יועץ משפטי של האגודה לתרבות הדיור במשך 27 שנים, למרות שהתקופה הרצופה המותרת עומדת על שש שנים, שלאחריהן נדרשות שלוש שנות צינון.

בעתירה נכתב כי עו"ד סמי ישראל המשיך לכהן בתפקידו למרות ביקורת חריפה שנכתבה על כך בדו"ח רשות החברות ובדו"ח מבקר המדינה וכי הוא הסתיר את עצם הביקורת נגדו מחברי הוועדה לבחירת שופטים. בשל כך, ב"חוקתי" דורשים להורות לוועדה לדון מחדש במועמדותו של עו"ד סמי ישראל לתפקיד שיפוטי. השופט אלכס שטיין הורה למדינה להגיב לעתירה בתוך כשבוע, אך סרב להוציא צו ביניים שימנע את מינויו של עו"ד סמי ישראל לתפקיד שופט.

עו''ד שמעון שמואלי (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד שמעון שמואלי (צילום: באדיבות המצולם)

עו"ד שמעון שמואלי, שהגיש את העתירה, מסר: "ידע כל אזרח בישראל כי הוא זכאי לשופטים ראויים. הגשתי את הבג"ץ לאחר מכתב מיצוי הליכים שנשלח לוועדה למינוי שופטים, בבקשה להתכנס פעם נוספת ולדון בטענות שנתגלו כנגד מועמד לשיפוט. אין לי ספק כי בית המשפט הנכבד ייתן את הסעד המבוקש כי ההגינות ואמון הציבור דורשים זאת".