חמישה ימים אחרי שתועדו כשהם תוקפים לכאורה את גדי קדם (67), אב שכול שהגיע במוצאי שבת שעברה להפגנה בתל אביב, הגישה חטיבת התביעות של המשטרה, כתב אישום כנגד שמעון ביטון (63) ואורי הרוש (43) המייחס להם עבירות של תקיפת סתם עם תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

מרדף דרמטי: גנבו רכב, ניסו להימלט - ונעצרו בידי המשטרה | צפו בתיעוד
"תוכן שקרי": חבר הליכוד בתביעת דיבה בסך עשרות אלפים נגד אביעד גליקמן

תחילה חשוב לציין כי היה זה קדם שנחקר במרחב ירקון בעקבות סרטון שעלה ברשת ובו נראה כשהוא מדלג מעל למעקה ודוחף בידיו פעיל ימין. אלא, שתוך כדי חקירתו, התלוננו קדם ורעייתו ובחקירה מהירה נעצרו כאמור הרוש וביטון ומעצרם הוארך בבית המשפט. 

מכתב האישום עולה כי קדם, ששכל את בתו חתנו ושלושה מנכדיו נרצחו באכזריות בניר עוז ביום ה-7 באוקטובר, הגיע להפגנה בשבת שעברה ובסיומה, סמוך לשעה 21:30, התרחשה תקרית מצערת במהלכה פעילי ימין בהם שני הנאשמים וכן אברהם סעד, החלו להקניטם ובהמשך הנאשמים הרוש וביטון תקפו אותו באלימות.

גדי קדם, ממשפחה שכולה, מטופל על ידי מד"א לאחר שנפגע בעצרת (צילום :דורשינוי)

בכתב האישום נטען כי סעד הקניט את רעייתו של קדם, "בנסיבות אלה אמר סעד, לאשתו של המתלונן 'בוגדים, טוב שרצחו לך את הילדים, שמאלנית, בוגדת, בת זונה', תוך שדחף את המתלוננת, שאחזה בשלט אותו החזיק סעד והורידה אותו. אז ניגש המתלונן והדף את סעד מעל למתלוננת וכתוצאה מכך נפלו סעד וקדם על הכביש".

בהמשך נטען, "בהמשך לנסיבות המתוארות, בעת שהמתלונן שרוע על הקרקע, התקרב לעברו ביטון, והיכה בראשו בחוזקה עם שלט בו אחז ובמקביל בעט הרוש, בגבו ובאחוריו של קדם, באמצעות רגלו. "כתוצאה מהתקיפה כאמור, נגרמו למתלונן קדם, חתך באורך 8 סנטימטרים וסימן חבלה בברך שמאל והוא פונה באמבולנס לבית החולים איכילוב, שם נתפר החתך".