בסיום ישיבה שהתקיימה היום בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניין הבדיקה הנוגעת להתנהלותו הפיננסית של שר הפנים אריה דרעי, בהשתתפות כלל הגורמים הנוגעים בדבר, החליט היועץ המשפטי לממשלה לעבור מהליך של בדיקה לחקירה פלילית.



מוקדם יותר היום, סיפר דרעי בטבריה על הווילה המפוארת ביישוב ספסופה השייכת לבתו ואמר: "אני מודה ומתוודה שמשפחת דרעי אוהבת את הגליל. אהבנו להיות בצימרים, והקפדנו כל השנים להיות כאן. אנחנו לא אוהבים את חוץ לארץ, אנחנו מעדיפים את הארץ והגליל. כן, משפחת דרעי גדלה החליטה לבנות בית בספסופה שבו נוכל לנפוש ולעשות את החגים שם. כולנו בנינו אותו ביחד, בסיוע אמי ואחי, והוא שייך באופן שווה לילדים שלי".

בפתיחת דבריו של דרעי, בכנס של ראשי ערי הפיתוח במלון גני כנרת בטבריה, אמר בציניות כי :"אתמול בלילה גיליתי בשעה מאוחרת שהפכנו לאילי נדל"ן. התחלנו לעבור על כל מה שהיה בתקשורת, אולי פספסנו משהו. יש לנו דירה אחת 25 שנה - ושם גידלנו שם את הילדים. תשעת הילדים שלנו, שרובם יצא מהבית ועדיין אנחנו משלמים עליו משכנתא". 

"אז לכל המתעניינים זה הבית שבו חיים. ואי אפשר שלא להתייחס לטירת הנופש הגדולה שמייחסים לנו בספסופה, למי שלא יודע - אלו השכנים של נסראללה", סיכם דרעי. השבוע הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה משטרתית נגד השר דרעי.

בתחילה הוטל על מי שעומד במרכז הפרשה צו איסור פרסום, אלא שלבקשתו של דרעי - שמו הותר לפרסום. אלא שצו איסור הפרסום עדיין בתוקף על תוכן הפרשה עצמה.