בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) ב-24 שעות  את מעצרו של ח"כ גטאס באסל החשוד בהחדרת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. בכך נעתר חלקית למשטרה שביקשה להאריך את מעצרו של הח"כ באסל בארבעה ימים. עוד בטרם נפתח הדיון בעניינו אמר ח"כ באסל. "אני לא חושש לדבר, אני לא מתכוון לשתוק. כשאשתחרר אדבר ועוד איך" . ח"כ באסל נופף בידיו לעברם של חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחלאקה ולפעילי בל"ד שהגיעו לאולם להביע תמיכה, כשלמטה בכניסה לבית המשפט נאספו עשרות פעילי התנועה שהניפו שלטים תחת הקריאות "שחררו את גטאס", "תפסיקו את הרדיפה הפוליטית". 
נציג המשטרה התייחס בדיון להחלטה לבקש הארכת מעצר נוספת של ח"כ באסל וציין על ממצאים מהותיים: "נוכח התפתחות החקירה מדובר בבקשה מדודה. החקירה נשאה פירות רבים מאז הארכת המעצר הקודמת. כיום יש פעולות חקירה חדשות". עוד עלה כי המשטרה הגיעה לפרטיו של האיש שהעביר את הניידים לח"כ גאטס בעקבות שיחה שניהל עימו האסיר הביטחוני מהכלא.
בבית המשפט נחשף כי ח"כ גטאס מסרב לעימות עם האסיר הביטחוני, וליד דקה, שהורשע ברצח החייל משה תמם ומרצה עונש מאסר. גטאס אמר כי "אם העימות יכול להפליל את דקה אני מסרב. לא מתפקידי להפליל אסיר שמבלה 31 שנים בכלא". בבית המשפט עלה גם כי המשטרה חושדת שח"כ גטאס היה מעורב במקרים נוספים שבהם הבריח טלפונים סלולאריים לאסירים ביטחוניים אחרים. החקירה נפתחה בגין חשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן).

ח"כ גטאס לא יוכל להיכנס ללשכתו, על מנת להמשיך את הליך החקירה ולא לפגוע בו. למשטרה, לה היה מידע מודיעיני מוקדם על העבירות, היה גם צילום סרטון בו נראה גטאס שהוא מעביר את הפלאפונים והפתקים לידי האסיר, שמאוחר יותר הוחרמו הדברים. גטאס חשוד במספר עבירות חמורות, שדינן עומד על בין שלוש לעשר שנים. הוא הסיר את חסינותו בעקבות לחץ כבד של חברי כנסת, והבנה כי היא תוסר בכל מקרה, ומיד אחריה נחקר ונעצר. בחוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת התברר כי הוא לא יוכל גם להצביע, ובכך נותרה המליאה עם 119 חברי כנסת.


ח"כ גטאס בבית המשפט היום. צילום: קוקו
ח"כ גטאס בבית המשפט היום. צילום: קוקו



כזכור, מעצרו של גטאס הוארך בפעם הקודמת בארבעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון, זאת לאחר שהמשטרה החליטה לעצור את הח"כ החשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים, שאותם ביקר בכלאם. גטאס נחקר במשך שעות, ומכיוון שגרסתו לא תאמה את הממצאים שבידי החוקרים מהאירוע שבו תועד במצלמות, על פי החשד, מבריח את המכשירים לאסירים ביטחוניים, הוחלט להשאירו במעצר.



כזכור, החקירה החלה לאחר שהגיע לשב"ס מודיעין כי גטאס העביר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים "איכותיים" כאשר ביקר אותם בבתי כליאה. לאור עדותו, יועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום.