ביקורת חריפה על המשטרה בעקבות חקירת מקרי האונס הקבוצתי שעברה ילדה בת 11 על ידי נערים בני 12 ו-13. עורכת הדין לאה מלך, שמייצגת את המשפחה, תוקפת את הגוף החוקר ותוהה מדוע המשטרה לא ניהלה חקירה ראויה. "מדובר בארבעה נערים בני 12 ו-13 שנושאים באחריות פלילית מלאה על פי החוק", אמרה היום (שלישי) בראיון בגלי צה"ל. "איך הם לא נעצרו? הם בסך הכל עוכבו לחקירה ולאחר מכן שוחררו הביתה. הם המשיכו ללמוד בבית הספר כאשר היה סיכון ממשי לשיבוש מהלכי חקירה, למסוכנות, היו איומים על המשפחה. מה קורה עם המשטרה? מה קורה?". 

לדברי עורכת הדין, "המשטרה אמרה שהם חקרו והעבירו את זה לפרקליטות. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. זה פשוט הזוי. שלושה חודשים לבצע חקירה. איזו חקירה? יש לכם כל הדברים, את כל הראיות, יש לכם את כל הסרטונים, יש את הכל על מגש של כסף. למה אתם מחכים? ולמה הילדים האלה לא נעצרו?". 
"אני שמעתי שהפרקליטות אמרה שהתיק עדיין נמצא אצל המשטרה, ועכשיו יש תגובה נוספת שהתיק אצלם כבר חודש, הוסיפה עו"ד מלך. "זה פשוט הזוי, הם הבינו את המחדלים שלהם, הם הבינו שהם עשו פאשלה ענקית. אנחנו צריכים לשאול כאזרחים מה קורה במדינה הזאת? מה קורה פה? אם המשפחה הזו לא הייתה לוקחת עורך דין, והוא לא היה עושה את מה שצריך לעשות עם זה - זה עדיין היה נמצא על שולחן החקירות". 

שמעתי שההורים צריכים לממן את הטיפול לילדה. 
"זה אבסורדי. אני אומר את זה בעדינות - הילדה נמצאת במצב קשה ביותר, ויש סכנה לחייה. היא בסיכון חיים. היא ניסתה לפגוע בעצמה. כל נערה שעוברת דבר כזה לא יכולה לעבור שום הליך שיקומי ראוי כאשר אלו שביצעו את העבירה לא נכנסו למסלול של עונש או לפחות חקירה. המינימום הוא חקירה הולמת. לחקור ארבעה נערים ולשחרר אותם למחרת? הם נחקרו ושוחררו הביתה. בסך הכל עיכבו אותם לחקירה. בא לי להקיא מהתנהלות המשטרה, בא לי להקיא מהתנהלות הפרקליטות, זה גועל נפש. לא ייתכן שהאמא מגיעה למשטרה, מגישה תלונה, מראה לחוקר את הסרטון שיש לה בפלאפון, החוקר מעביר את הסרטון לפלאפון שלו, ומיד לאחר מכן הוא נמחק מהטלפון של האמא. איפה הסרטון? איפה סגל ההוראה? איך אפשר להמשיך לנהל שיעור שיושבים אצלו חשודים באונס?".

בשיחה עם מעריב אומרה עו"ד מלך, כי "המחדלים של המשטרה לא הגיוניים. הם לא עצרו את הנערים, שנמצאים בגיל האחריות הפלילית. החשודים נחקרו פעם אחת בלבד. הם המשיכו בחייהם, הולכים לבית הספר, נפגשים עם חברים, והיא עוברת ממוסד למוסד, נמצאת במצב נפשי קשה שרק מתדרדר".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שנוהלה ביסודיות וברגישות, תוך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ובמטרה להגיע לחקר האמת. עם סיום החקירה בחודש שעבר, הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות".