שמה הטוב נפגע: תחילתו של הסיפור בשנת 2017 כאשר המטפלת עבדה אצל האם והשגיחה על ילדיה (4.5 ו-10) בשעות אחר הצהריים. 8 חודשים לאחר שהמטפלת סיימה את עבודתה אצל המשפחה, היא והאם הסתכסכו בעקבות פוסט בפייסבוק.

בעקבות הסכסוך האם הגישה נגד המטפלת תלונה במשטרה בטענה כי התעללה בבתה בת ה-4.5, הכתה אותה והרעיבה אותה, אך המשטרה סגרה את התיק. לאחר מכן, האם פרסמה עשרות פוסטים בפייסבוק אודות ההתעללות לכאורה בצירוף פרטיה ותמונתה של המטפלת. האם אף התראיינה במספר כלי תקשורת וביקרה את המשטרה.

בית משפט השלום בתל אביב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית משפט השלום בתל אביב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המטפלת תבעה את האם בתביעת לשון הרע ודרשה פיצוי על הפגיעה בשמה הטוב. לאחר שבית המשפט נחשף לראיות ולעדויות נסגרה בין הצדדים פשרה כך שהאם תשלם למטפלת פיצוי של 30 אלף שקלים בגין הפרסומים.

עו"ד אביב מזרחי שייצג את המטפלת: "מדובר במקרה שמדגים את השלכותיה של תרבות השיימינג. בעקבות הפרסומים השקריים ברשתות החברתיות הציבור שפך את דמה של מרשתי בפומבי על לא עוול בכפה. אנשים קראו לפגוע בה מבלי שהם מעורים בפרטי המקרה. אני שמח שאחרי הליך משפטי ארוך, האמת התגלתה בבית המשפט ושמה של מרשתי נוקה. ראוי לציין לטובה את המשטרה והפרקליטות שבמקרה הנוכחי דבקו בחקר האמת ולא הושפעו מהלחצים שהאם הפעילה ברשתות החברתיות".

עו''ד אביב מזרחי  (צילום: עומרי בן חמו)
עו''ד אביב מזרחי (צילום: עומרי בן חמו)