הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

תשלום מיסים הוא חובה עוד מימי קדם "ושמו עליהם שרי מיסים" ולכן לא קיימת לנו זכות בחירה אם לשלם מסים או לאו, יחד עם זאת קיימים בחוק מספר כללים שאם נפעל בחוכמה, נוכל בסופו של יום לשלם פחות וזאת כמובן על אף הבירוקרטיה הסבוכה, הקיימת כשמדובר במיסים למרות ומבלי להסתכן חלילה החשש בחשיפה להליכים פליליים – כדאי לקרוא את הכתבה על מנת להכיר את הפעולות שנוכל לעשות על מנת להפחית בתשלומים. על כל זאת במדריך שהכנתי. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד נאוה הנס לחצו כאן

הדרך המוכרת ביותר להפחית את תשלום המס דרך נקודות זיכוי. נקודות זיכוי ממס, נכון לשנת 2022, עומדת על 223 שקל. אם תעשו את החשבון השנתי - זה מצטבר. נקודות זיכוי מקטינות את גובה מס ההכנסה שצריכים לשלם, ולכל היותר עד למצב שבו גובה המס הנדרש הוא אפס. מסיבה זו נקודות הזכות מועילות למי שגובה החיוב שלהם במס מגיע לערך נקודות הזיכוי שהם זכאים להן.

תושבי ישראל זכאים לנקודות זיכוי ממס ההכנסה, אלו מפחיתות את גובה מס ההכנסה שעליהם לשלם. לכל אזרח קיימת זכות בסיסית של 2.25 נקודות זכות. נשים שהן תושבות המדינה, זכאיות הן ל-2.25 נקודות זיכוי בשל היותן תושבות ולעוד חצי נקודת זכות בשל היותן נשים. כלומר בסך הכל הן זכאיות ל-2.75 נקודות זיכוי בשווי כולל של 613.25 לחודש ו- 7,359 שקל לשנה.

עורכת הדין נאוה הנס (צילום: דור סבג)
עורכת הדין נאוה הנס (צילום: דור סבג)

 ישנן נקודות מס שונות, בהתאם לקריטריונים כאלה ואחרים. חיילים משוחררים, למשל, זכאים ל2-3 נקודות זיכוי. במידה וסיימתם כעת תואר ראשון, הם אתם זכאים לנקודת זיכוי אחת למשך שנה. על תואר שני ושלישי תהיו זכאים לחצי נקודה נוספת למשך שנה. לנקודות מס נוספות זכאים, בין השאר, מפרנסים יחידים, בעלי מוגבלות, משלמי מזונות, עולים חדשים ותושבי ישובים המזכים בהטבת מס. 

על כן, ההמלצה היא לבדוק את הקריטריונים השונים של נקודות הזיכוי בסימולטור של מס הכנסה, ובמידה ואתם מתאימים הגישו את המסמכים הדרושים לצורך קבלת הנקודות. 

דרך נוספת להפחית את תשלום המס היא דרך הגדלת ההכנסה הפטורה ממס. למשל, הפרשה מירבית לקרנות ההשתלמות. הטבת המס תבוא לידי ביטוי כאשר תשחררו את קרן ההשתלמות בתום שש שנים. ניתן גם להגדיל את הקצבה המופקדת לקרנות הפנסיה דרך קופת גמל להשקעה. 

מי שפעיל בשוק ההון יכול, בעת הגשת הדוח השנתי למס הכנסה, לקזז את הפסדיו בשוק כנגד המס המשולם על רווחים. תוכלו גם להתקזז על הפסדים ממניות, על הכנסות מדיבידנדים ועוד. 

חשוב לדעת!
יש פעולות והטבות שאנחנו כאזרחים מקבלים שהינם פטורים למס. כך למשל, בתחום הנדל"ן אין תשלום מס על דירה שעברה בירושה. מלגות לסטודנטים, גם הן, פטורות ממס על לגובה 98 אלף שקל, כך גם תרומות למוסד מוכר. מי שהינו נכה, באישור הביטוח הלאומי, זכאי גם הוא לפטור מלא או חלקי ממס. 

לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

לביקור באתר של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן
לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר