צוותי לוחמים של יחידת האיסוף ניצן 636 מחיל הגנת הגבולות משולבים בכוחות הלוחמים ברצועת עזה. היחידה שפועלת בשגרה באזור יהודה ושומרון תחת פיקוד המרכז, אך עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', החלה היחידה לפעול גם ברצועת עזה. מתחילת הלחימה בהכוונות הכוחות חוסלו עשרות מחבלים בעזה.

בזמן שכולם מדברים על הפסקת אש, חמאס מכין את המלכודות לצה"ל

פעילות יחידת האיסוף ניצן 636  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות יחידת האיסוף ניצן 636 (צילום: דובר צה''ל)

בטרם ההפוגה היחידה פעלה בלב עזה. כחלק מפעילות היחידה ברצועה, הלוחמים מפעילים רחפנים לאיסוף מודיעין, איתור חוליות מחבלים ופירי מנהרות ומביאים לסיכול ממוקד. כחלק מפעילות היחידה, הלוחמים מפעילים רחפנים אזרחיים וצבאיים יחד עם אמצעי תצפית מסוגים שונים, בניהם גם רחפנים שמוכיחים את יעילותם בעזה, מכיוון שמדובר במרחב שטוח דבר שמשמש "כעיניים של הלוחמים" מכל הזוויות. 

יחידת האיסוף ניצן 636  (צילום: דובר צה''ל)
יחידת האיסוף ניצן 636 (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל פרסם כי במסגרת פעילות הלוחמים במרחב בית חאנון זיהו לוחמי היחידה עמדת תצפית שהקימו מחבלי חמאס, הלוחמים הכווינו אש מדויקת, חיסלו את המחבלים והביאו לסגירת מעגל מהירה על המחבלים והתצפית.

"אין מישהו שהמלחמה הזאת לא אישית לו. חמישה מהחברה הטובים שלי נרצחו במסיבה. לי האירוע הזה מאוד אישי. אין אחד שלא מכיר מישהו שנרצח. כל אחד מהלוחמים במוטיבציה שיא. כל פעם אנחנו חושבים איך להיות טובים יותר, חותרים לעבודה, לאפקטיביות מבצעית", אמר סרן (במיל) ע', מ"פ פלוגת חנית, שפועלים בעזה. "ב-7 באוקטובר כבר היינו בבארי ומספר שבועות לאחר מכן כבר פעלנו בתוך עזה. אנחנו עוסקים בסגירת מעגלי אש, איסוף מודיעין וליווי כוחות על בסיס אמצעים נייחים ורחפנים. מה שאנחנו צופים בעדשה - אם יש מחבל בשטח, אז נדאג שיפול עליו טיל. ביום ובלילה אנחנו מחפשים אויב, מכווינים אש".