בני משפחה וחברים רבים הגיעו הבוקר לבית העלמין קריית שאול, ללוות בדרכו האחרונה את רס"ל במיל' יוסף גיטרץ ז"ל, לוחם שיריון בגדוד 7029 באוגדה 179, שנפל שלשום בקרב בדרום הרצועה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט. גיטרץ, בשנים האחרונות ביצע עבודה מדעית בתחום הרפואה ומדעי המחשב, ובשנה האחרונה התחיל לפתח סטארט-אפ בתחום.

האח זאב: "יוסף הגיע לארץ לפני 11 שנה ולא ידע כמעט עברית, אבל הוא התעקש להגיע להיות לוחם וגם המשיך במילואים, תודה לצוות וללוחמים שהיו שם איתו. אחרי הטבח התגייס ואחר חודש וחצי שם והוא התקשר אלינו ואמא היתה גם על הקו והוא אמר שנמצא עם אנשים מיוחדים וזה מאוד ריגש אותנו. יוסף תודה שהיית שם בשבילנו". האח אסף הוסיף: יוסף אח קטן שלי ילד שגבוה ממני בראש וחצי, הוא היה משגע אותי עם שאלות כל הזמן התעניין בכל דבר ואני בטוח שאם היה כאן היה שואל אותי 50 שאלות על הנ"ט שפגע בו".

הלווית יוסף גיטרץ ז''ל בקרית שאול (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית יוסף גיטרץ ז''ל בקרית שאול (צילום: אבשלום ששוני)

המ"מ סרן יונתן בלנק: "80 יום חיים יחד מתאמנים נלחמים, אוכלים שותים ישנים  ולרגע הזה לא התכוננתי ולרגע הזה לא הכינו אותנו, לעמוד פה ולהיפרד מהנהג והחבר היקר שלי יוסף - בן משפחה לצוות ולפלוגה שלי. חיינו זה לצד זה בדאגות, בשמחות, בשיחות נפש. היכרנו חייל חדור מטרה ציוני גאה ילד טוב וחרוץ.  יוסף היה  'לוחם על' נהג הטנק המבצעי ביותר שהיה לנו".

"לוחם במלוא מובן המילה, בכל רמ"ח אבריו. היה לו נפש של לוחם ביחידה מיוחדת, עם חשיבה טקטית. שאיפתו למקצועיות לא נגמרה שם בסוף כל נסיעה הוא היה שואל אותי מה אני יכול לעשות יותר טוב איך אוכל לשפר את הנהיגה שלי", אמר בלנק והוסיף: "תא נהג בטנק די קטן בלי הרבה מקום וכל מה שנכנס אליו מחושב, משופצר. יוסף היה קורא הרבה ספרים ונתקל בבעיה איך מכניסים ספר מאוד עבה לתוך הטנק, בסוף הוא מצא פיתרון יצירתי הוא חילק אותו לכמה חלקים והצליח לדחוף...", הוסיף.