סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד, למד בתיכון האזורי בקיבוץ יפעת. הוא היה לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו. ריף, נפל אתמול (שבת) בהתקלות בחאן יונס. ריף הוא בנם של אבי וסיגל, ואח לזואי. חודשיים בלבד לפני שפרצה המלחמה הוא התגייס ליחידת אגוז שבחטיבת הקומנדו. אביו סיפר שריף היה אדם "כן ואמיץ מדי מכדי להודות שהוא מפחד ממלחמה", אבל באותה נשימה גם אמר, שלמרות הפחד, הוא רוצה להיות חייל קרבי ולהגן על המדינה. "היה לו אומץ להגיד לי שהוא מפחד, ואני ביקשתי ממנו שלא יהיה גיבור". הוא הוסיף: "רק אתמול אשתי ואני דיברנו, לפני שידענו על האסון - איזה זמן הוא בחר לו להתגייס ולהיות חייל קרבי...".

"ריף היה ילד ונער מופלא. בעל לב רחב, אהוד אהוב ועוזר לכולם". סיפר בבכי אביו על בנו. "הוא תמיד שאל מה קורה עם כולם. מאוד אכפתי, בחור שמח שאוהב לחיות". עוד סיפר האב כי "הוא רצה להתגייס לשירות משמעותי ולתת הכי טוב שאפשר כדי להגן על המדינה. היה לו חשוב להיות שם ולהגן. אני מאוד חששתי". עוד סיפר אביו כי ריף התגייס בחודש אוגוסט והיה בחופשה לפני כשלושה שבועות. היום (ראשון) היה אמור לצאת עם חבריו מתוך הרצועה.

"הוא לא הספיק לצאת מעזה", אמר הרוש. עוד הוא סיפר כי לבנו היו תוכניות וחלומות לאחר השחרור. "הוא רצה להיות איש ביטחון באלעל, לטוס ולראות עולם. בנוסף הוא רצה להיות יזם בבניית בתים. היו לו חלומות שכבר לא יתגשמו". לפני כניסתו לעזה, כתב ריף מכתב מצמרר הממחיש את גבורתו וערכיותו. 

"למה אני מסכן את עצמי? עשו את זה לפני ויעשו את זה גם אחרי. אני מוכן להקריב את החיים בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה, ובשביל המשפחה שלי שתשב בשקט ובנחת וידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם, כל עוד אנחנו על הרגליים". עוד סיפר האב כי נפגש עם בנו בפעם האחרונה לפני ארבעה שבועות.

"אני עוד לא מעכל שיותר לא נפגש. אני הרגשתי שהבן שלי עומד למות, ובנסיעות שלי הספדתי אותו ומיד הייתי כועס על עצמי שאני עושה את זה. והנה זה קרה לי, הבן שלי איננו". דודתו של ריף, סיוון הרוש קנטור, כתבה הבוקר בחשבון הפייסבוק שלה: "אחיין אהוב שלי, לא מאמינים ולא נאמין לעולם, תנוך על משכבך בשלום, אוהבת אותך, לדודה נשרף הלב"
  
סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. במועצה האזורית עמק יזרעאל פרסמו הודעת תנחומים, "בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחת הרוש היקרה ולהשתתף בצערה העמוק". הרוש יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית הקברות של רמת דוד. מסע ההלוויה ייצא בשעה 14:00 מהשער שבשדרות האיקליפטוס בקיבוץ.