קבינט המלחמה יתכנס אחר הצהריים כדי לדון בתגובה האפשרית לתקיפה האיראנית. ד"ר עידו זלקוביץ', ראש התכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, הסביר הבוקר (ראשון) בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM כיצד רואים את הדברים בטהרן, ואמר כי "מה שכרגע מעניין את המשטר האיראני זה לשלוט בתקשורת. למעשה המקור של האיראניים מתעדכן דרך הרשתות החברתיות שלא חסומות, בעיקר האינסטגרם".

אחרי המתקפה האיראנית, ניגוד העניינים בו מצוי נתניהו רק עולה מדרגה | בן כספית
הפלסטינים טוענים: "ישראל מאפשרת חזרה של משפחות לצפון הרצועה" - כך הגיבו בצה"ל

מיד לאחר מכן התייחס זלקוביץ' לתמונות ולסרטוני הרשת שתיעדו את חגיגתם של בני הציבור האיראני: "צריך לזכור שאתמול ראינו גילויי שמחה אותנטיים, לא הייתי ממהר להפריד בין העם האיראני למשטר האיראני". 

"כרגע מה שהמשטר ינסה לעשות הוא לשלוט במידע שמגיע לתושבים בצורה הטובה ביותר. האיראנים מיהרו להוציא הודעות לפני שהטילים הגיעו למרחב האווירי של ישראל", הוסיף.

במבט להמשך התגובה הישראלית אמר: "ישראל הדפה את התוכנית המרושעת. התגובה הישראלית בוא תבוא. כדי לפגוע בסכר לא צריך להפציץ אותו. ישראל היא מעצמת סייבר ודי לחכימא ברמיזה. ועם האיראניים רוצים להעלות את העימות שלב, לישראל יש המון דרכים לפגוע באיראן. האיראניים לקחו בחשבון שתהיה תגובה ישראלית".

כשנשאל לגבי האם האיראנים לקחו בחשבון מלחמה אזורית, השיב: "מניח שלא. תגובה ישראלית תגיע, לכן הם יכולים לענות לה בכלים מדודים. מניח שבסופו של יום יש עוד שחקנים כמו האמריקנים, מדינות המפרץ, סעודיה, ירדן, שלא רוצות להיגרר למלחמה אזורית שתפגע בכלכלה ובאינטרסים שלהם. הכלים כרגע מכוונים".

בסיום דבריו אמר: "די ברור כשתגובה ישראלית תגיע היא תהיה חזקה, חריפה, מידתית ותאפשר את ניהול המשחק בהתאם לכללים המוקדמים".