גיבור בחייו ובמותו: בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הגיעה לבית העלמין גם משפחתו של לוחם הימ"ס (יחידת המסתערבים של מג"ב) רס"ר מקסים ריז'קוב (30) ז"ל, שאיבד את חייו בפעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א־שמס ב־19 באוקטובר.

המאמצים להפסקת אש בצפון: הדרישה הישראלית שמעכבת את ההסכם בלבנון
לאחר שקרא במרומז לשימוש באטום: בחמאס תוקפים את הסנאטור האמריקאי

מהשבת השחורה ב-7 באוקטובר ועד מותו נאלץ ריז'קוב לגלות עוצמות אדירות, כאשר התעקש להמשיך ולשרת במילואים, אף ששבעה מחבריו, שעבדו כמאבטחי מתקנים של משרד הביטחון, נרצחו בטבח במסיבה בנובה.

ריז'קוב, שהמשיך כאמור לשרת במילואים ביחידה הלוחמת של מג"ב, נפצע אנושות במחנה הפליטים ממטען נפץ. למרות מאמצי הרופאים, ריז'קוב נפטר מפצעיו. היחידה שבה פעל ביצעה 150 פעילויות במהלך השנה שעברה, עצרה 170 מבוקשים וחיסלה 42 מחבלים.

מתחילת המלחמה בחודש אוקטובר היחידה הצליחה לעצור 139 מבוקשים ולחסל 41 מחבלים. רפ"ק א', סגן מפקד היחידה, סיפר על מקסים ועל אומץ לבו. "במבצע שבמסגרתו הוא פעל במחנה הפליטים, עלה הכוח שלו על מטען. רפ"ק ש' ותשעה לוחמים נוספים נפצעו, ומקסים נהרג".

"מקסים היה מקבל כל משימה שהוטלה עליו בלי ויכוח ועם חיוך. ב־2013 קיבלתי אותו ליחידה. הוא סיים את הקורס בהצלחה. היה אתלט מצטיין בעל כושר גופני יוצא דופן".

רפ"ק ש' סיפר: "אני ומקסים הובלנו את הכוח, באנו לפרוץ לתוך הבית ואז הופעל נגדנו מטען בקדמת הכוח. מקסים היה הראשון בכוח, אז הוא ספג את כל הנפץ. אני זוכר שכאשר כל האחרים פרשו עם השנים שעברו, הנוכחות והנתינה של מקסים ליחידה רק הלכה והתעצמה. הוא השתתף פעמיים ב'נינג'ה ישראל'. הוא רצה מאוד להקים משפחה ולהביא ילדים".