סמל אילן כהן מכרמיאל היה חייל בודד מארגנטינה ועלה לארץ כדי להתגייס. הוריו, דוד ואדריאנה, נמצאים בדרכם לארץ להלוויתו שתיערך בהר הרצל. אילן הגיע לישראל לאחר סיום לימודי התיכון בארגנטינה - והתגייס לחטיבת הצנחנים. רב קהילת "אמיה", הקהילה היהודית בארגנטינה, ספד לו: "אבל כבד בקהילה היהודית בבואנוס איירס עקב נפילתו של סמל אילן כהן החייל הבודד הראשון מארגנטינה".

"אירוע קשה וחמור מאוד": המשמעויות הקשות של פגיעת הכטב"ם בצומת גולני
היועמ"שית קוברת את חוק הגיוס החדש; לוין מתפוצץ: "היה פעם דבר כזה?"

הרב עקיבא גולדשמיד, מנהל ישיבת חב"ד במגדל העמק, שבה התחנך אילן, סיפר עליו: "אילן הגיע אלינו כנער מארגנטינה בגיל 18 ולמד כאן כשנה וחצי, ואז עבר לישיבת הר ברכה והתגייס לצנחנים.

נער חכם עם המון שמחת חיים, מחובר לארץ, ציוני אמיתי שעלה לארץ כדי להתגייס לצה"ל, הוא דיבר על זה בישיבה וכולנו ידענו שהוא בצנחנים, הוא שלח לנו תמונות ועדכן אותנו בגיוס ובהתקדמות, ביקר הרבה בישיבה אחרי הגיוס ומאוד מחובר אלינו, כולנו המומים וכואבים את האסון".

כמו כן, במסגרת הסוכנות היהודית, אילן השתתף בשנת 2023 בתכנית הכנה לקראת הגיוס לצה״ל שנערכה במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בכרמיאל - ולאחר כחודש התגייס לצבא.

יירוט כלי טיס עוינים (צילום :דובר צה"ל)

מדריכו במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בכרמיאל, יהל ברקוביץ, אומר על אילן: ״אילן היה בחור סקרן ורציני. הוא הגיע מארגנטינה במטרה אחת בלבד - לשמור ולהגן על עם ישראל ומדינת ישראל. תוך כדי המשימה המורכבת הזו, ידע גם לשמור על החיוך ועל אנרגיות גבוהות ובכך לעזור גם לחבריו לצוות״.