אלוף (מיל') איל בן ראובן ("מפקדים למען ביטחון ישראל") התראיין היום (ראשון), אצל יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm והביע את אכזבתו הרבה מהמצב: "אסור להתרגל להודעות על גופות חטופים כי סוגיית החטופים לא הולכת לשום מקום. צריך לעצור את הלחימה ולהביא אותם הביתה, אחרת רשימת האנשים שאינם בחיים תלך ותגדל".

יכולנו לאתר חטופים נוספים? עם ישראל הורס לצה"ל את התוכניות
"לסגור את מעגל הכאב": סיפורי החטופים שאותרו גופותיהם

עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)
עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)

בן ראובן הוסיף כי לדעתו חייבים לעצור את הלחימה בעזה: "אין שום יוזמה ישראלית משמעותית שאומרת החטופים מעל הכל. זו סיטואציה בלתי אפשרית עם הצורה שהממשלה הזאת פועלת. שמענו סוף סוף את בני גנץ, פתח את הפה. מציע לציבור להקשיב מי אומר את מה שצריך לומר. האם גלנט, בני אייזנקוט או נתניהו ובן גביר".

בן ראובן הביע את דעתו על ההתנהלות הכושלת של נתניהו: "ביבי מעז לומר מלים מכובסות לעומת 'הניצחון המוחלט' וכל מה שהוא משקר לציבור כל כך הרבה זמן. מבחינתי האישית צר לי שבני גנץ לא הודיע שהוא הולך. המצב כל כך נורא וסוגיית ארבע הגופות שצה"ל ושב"כ חילצו במבצע נועז, אבל חטופים חיים אנחנו לא מצליחים להביא. זאת עובדה".

רפיח 2024 (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
רפיח 2024 (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

עוד אמר על הלחימה ברפיח: "נכון לכרגע, הלחימה היא ללא תכלית. אנחנו במערכה שיצאנו אליה בצורה מוצדקת והייתה לגיטימציה פנימית כעת אני שומע הרבה קולות של 'אימהות זועקות'. על חיילים שמאבדים חיים והאובדן הזה הוא חסר משמעות של תכלית ומטרה. גם החיילים וגם המפקדים וגם המנהיגים צריכים להיות משוכנעים שיש לזה תכלית ומטרה שבסוף הקרב הזה יקרה משהו יותר טוב ממה שקרה".

חיילת שמה דגל על קבר חייל (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
חיילת שמה דגל על קבר חייל (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

על האזעקות הבלתי פוסקות בסוף השבוע האחרון, טען האלוף במיל': "זו תופעה של מלחמת התשה שהולכת ומסלימה ואין שום פתרון. ישראל צריכה  פתרון למערכה בדרום. להשיג הישג מדיני שכרגע לא רואים באופק כי הממשלה לא מסוגלת להשיג".