העמימות הסתיימה, סימני השאלה נגמרו: ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, חי וקיים.



דף שרד את ניסיון ההתנקשות של צה"ל (החמישי במספר) ב־19 באוגוסט 2014, במהלך מבצע "צוק איתן", כשמטוס של חיל האוויר הטיל שתי פצצות רבות עוצמה על הבית בו שהה, על פי המידע שהעביר השב"כ. הבית נהרס לחלוטין ובין ההריסות נמצאה גופתה של אחת מנשותיו של דף, וכן שניים מילדיו הקטנים, אך גופתו לא נמצאה.



מאז ועד היום נשמרה עמימות לגבי גורלו של דף. חמאס טען כי הוא שרד ונותר בחיים, ואף פרסם צללית שאמורה היתה להיות צלליתו של רמטכ"ל חמאס לפני חודשים ספורים. בכירים ישראלים, בהם הרמטכ"ל בני גנץ, שמרו על עירפול בהתבטאויות רשמיות. בשיחות פנימיות הבהירו גורמי ביטחון ישראלים לאורך כל הדרך כי יש ודאות גבוהה מאוד שדף אכן היה בבית שהופצץ, ואם אכן היה, הסבירות שיצא ממנו בחיים אפסית.



כעת, כאמור, כל הספקולציות הללו הסתיימו. דף חי, הוא שרד את ההתנקשות. לא ברור אם אכן היה בבית והצליח לחמוק שניות לפני ההפצצה, או שלא היה בו כלל (לא הספיק להגיע, או יצא קודם). מה שבטוח זה, שהוא עדיין חי. המיתוס של דף, ארכי־מחבל רצחני שאחראי להרג מאות נשים וילדים ישראלים, טרם נופץ. האיש חוסל וסוכל מהאוויר ובדרכים אחרות כבר חמש פעמים, איבד עין, איבד אצבעות יד אחת, אחר כך איבד עוד כמה גפיים, אבל את חייו טרם איבד. תמונת הניצחון אותה רצו לקבל בישראל בצורת לווייתו של דף, תידחה למועד אחר.





הפיגוע בקו 18 בירושלים המיוחס לדף, ב־3 במרץ 1996. 19 ישראלים נרצחו. צילום ארכיון: פלאש 90