פיגוע ירי התרחש הערב (חמישי) סמוך באיזור בית פוריק, שנמצא בין איתמר לאלון מורה. 



על פי דיווחים של כוחות ההצלה, זוג הורים, אשר נסע עם ילדיהם במכונית, נפצע באורח אנוש לאחר שרכבם ספג אש מאסיבית ממארב מתוכנן של מחבלים במקום. למקום הגיעו כוחות ההצלה, אשר החלו בניסיונות החייאה של בני הזוג, בעל ואישה, אך בסופו של דבר נאלצו להכריז על מותם. ברכב שהו ארבעה ילדים, אשר נפצעו באורח קל.



מתחקור ראשוני בשטח עולה כי האישה נהרגה במקום והגבר שנהג ברכב, הצליח לצאת ממנו ולפתוח את דלת האחורית כדי לחלץ את ילדיו. הילדים ברחו מהרכב והאב התמוטט ומת.



על פי עדויות שנאספו באיזור, הרכב הישראלי האט לקראת כניסה לעבר הצומת, כשבאותו הזמן, רכב אחר הגיח לצידו והשוהים ברכב החלו לירות לעבר הרכב הישראלי. זוג ההורים שישב מקדימה נפגע בחלק גופם העליון. הילדים עצמם, בגילאים ארבעה חודשים, ארבע, שבע ותשע, לא נפגעו, ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. 



כוחות רבים הקימו מחסומים באיזור והחלו לחפש אחר הרכב שנמלט. כוחות צבא גדולים במקום כעת פורסים מחסומים בנסיון ללכוד את מבצעי הירי. הכוננות הועלתה בכל הגדה מחשש להתפרעויות.



חיפושים אחר היורים ימשכו אל תוך הלילה בתוך הכפרים ובשיתוף השב"כ וגורם צבאי מסר כי "נגיע למפגעים". בתוך כך גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פת"ח, נטלו אחריות לפיגוע.



פאראמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום סיפר: "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב במרכז הכביש כשלצדו שכב גבר בשנות השלושים כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אישה בשנות השלושים גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון. הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".



יוחאי שלו ראש סניף 'שומרון' של איחוד הצלה מסר: "המתנדבים שהגיעו לאיזור נתקלו בזירה קשה מאוד. ההורים היו ברכב ללא רוח חיים ולא היה ניתן למרבה הצער להציל את חייהם. הילדים שהיו ברכב למרבה הנס לא נפגעו וטופלו במצב קל בעקבות חרדה. לזירה הגיעו תוך דקות ספורות כוחות רפואה של צה"ל וצוות הביטחון של המועצה האזורית שומרון".



"לא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון קיבל עדכונים מגורמי צה"ל ושב"כ בעקבות הפיגוע באזור איתמר. לדברי יעלון הפיגוע באיתמר מהווה המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולניסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים.



יעלון הוסיף כי "המלחמה בטרור דורשת מאתנו נחישות, יד ברזל ואורך רוח. אנו נאבקים באויב צמא דם וחסר מעצורים, ולמרבה הצער גם סופגים אבדות במהלך הדרך".



"בשעה הזו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנהלים מרדף אחר הרוצחים. נרדוף אחריהם ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם. אני מבקש להשתתף בצערה של משפחת הנרצחים", הוסיף יעלון.



ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי התייחס למשפחה שנפגעה בפיגוע ואמר כי " ארבעה יתומים שעבורם חג הסוכות יהפוך ליום זיכרון. הפיגוע מחזיר אותנו לשנות האינתיפאדה".



"המרצחים לא הגיעו משום מקום, הם מטופחים על ידי רשות פלסטינית שמטפחת רוצחים בתוכה, תומכת בטרור ועושה הכל כדי לגדוע חיים של יהודים", הוסיף דמרי.



לדבריו על הממשלה להמשיך בגדיעת הטרור והעומדים בראשו ולצד זאת לאפשר בנייה ביישובים והקמת חדשים. "מאז ומתמיד זו התשובה היהודית הניצחת לאויבנו, ובימינו אלה אבו מאזן וחבריו לרשות הפלסטינית", אמר דמרי.




הרכב שנורה בפיגוע באיתמר. צילום: זק"א



שר החינוך נפתלי בנט, קשר את הפיגוע ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ואמר כי ״פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם".



"לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת המעשים", הוסיף בנט.


השר אורי אריאל אמר בתגובה על הפיגוע: ״האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי c והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר כי "הרצח בשומרון שהשבית באחת את שמחת החג הוא נתעב וכואב מאוד. אני משתתף באבל המשפחה והקהילה שדואבת עכשיו בכאב נורא. ברגע זה צריך לתת לצה״ל ולכוחות הביטחון לפעול במהירות ונחישות כדי ללכוד את הרוצחים ובמקביל לפעול בשטח ככל הנדרש".

"אבו מאזן מעודד את רציחתם של יהודים ומתיר את דמם"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב גינתה את הפיגע ואמרה כי "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב המרצחים אבו מאזן, נרצחו בעל ואשה בישראל.
רגב תקפה את אבו מאזן והוסיפה כי "בכל מילה שלו אבו מאזן מעודד את רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה. בכוונתי לעמוד על כך בישיבת הממשלה הקרובה".

ח"כ זוהיר בהלול הגיב על הפיגוע ואמר כי "הלב נקרע עם השמע הידיעה על הפיגוע הנורא".

בהלול הבהיר כי הנקמה אינה התשובה אלא הידברות. "משפחה שלמה ומאושרת מתפרקת לרסיסים. חייבת להיות דרך אחרת, המציאות הזו חייבת להסתיים. מציאות שבה ילדים נשרפים והורים נרצחים, היא מציאות שאסור לנו לסבול, עד מתי ימשיכו חפים מפשע משני הצדדים לשלם בחייהם בשל חוסר התוחלת והקיפאון המדיני ?", אמר בהלול.

בתוך כך בחמאס בירכו הלילה על הפיגוע באיתמר: "מברכים על הפיגוע ההירואי וקוראים לעוד פיגועים איכותיים. הציונים ישלמו את מחיר מדיניות נתניהו הנפשעת בכל מקום".