חיל האוויר חשף הערב (שבת) את סמל הטייסת החדשה, טייסת "האדיר" הראשונה בחייל האוויר של מטוסי החמקן F35. בשנה הקרובה צפויים לנחות בחיל האוויר שני המטוסים הראשונים וההכנות בעיצומן. בין היתר הכינו בחיל האוויר גם סמל טייסת חדש הנשען על המורשת וההיסטוריה של החייל. הסמל נשען על סמל טייסת "נשר הזהב" המיתולוגית של חיל האוויר "לטייסת 'נשר הזהב' היסטוריה מפוארת, לכן היה לנו חשוב לשמור על המורשת שלה", סיפר לאתר חיל האוויר רענן וייס, מעצב גרפי שעיצב את סמל הטייסת. "התחלתי בללכת אחורה בהיסטוריית הטייסת כדי לדעת על מה להתבסס, הסמל הראשון של הטייסת כלל ציפור צהובה עם מסגרת שחורה, עם השנים התווסף רקע ירוק ועל-פי הצבעים הללו והציפור, עיצבתי את הסמל החדש".



סמל טייסת "האדיר". צילום: דוברות חיל האויר



"החלטנו לצבוע את רקע הסמל בצבע שחור", מספר וייס. "את הציפור רצינו להשאיר בצורתה המקורית אבל לשכלל אותה ולהפוך אותה לעכשווית יותר. שמרתי על הקווים הכלליים שלה אבל חידדתי את הכנפיים והנוצות ויצרתי לה 'כתפיים' שיראו דומות ל-F-35. לציפור ה'חדשה' יש אלמנטים המזכירים מטוס קרב ותקיפה. הקווים הירוקים נותנים תחושת תלת-ממד לסמל, נראה כי הציפור הולכת ומתקרבת. הצבע האפור של המסגרת מסמל את צבעם של מטוסי ה'אדיר' האפורים הכהים".



לפני שבועיים חתם ראש משלחת משרד הביטחון בארה"ב, אהרון (אהרל'ה) מרמרוש, בשם מדינת ישראל על גוף המטוס הראשון במפעל בארצות הברית, וכתב בעברית: "קדימה ולמעלה. בהצלחה במשימה". בשבועות הקרובים ימשיכו להרכיב את המטוס ואת המערכות האלקטרוניות המתקדמות ואת המנוע רב העוצמה בגוף המטוס.