בכיר חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום (שישי) כי חמאס ממשיך לחפור מנהרות. "הזרוע הצבאית של החמאס תמשיך בהיערכותה תחת לאדמה ומעליה. ביבשה ובים, ולא נעצור עד לשחרור המקומות הקדושים", אמר הנייה במסגד אלעמרי בעזה, במסגרת הלוויית שבעה חברי הארגון שנהרגו בחפירת מנהרה. לצד חפירת המנהרות ציין הנייה כי חמאס מבצע ניסויים בשיגורי רקטות. "מזרח עזה גיבורים החופרים מנהרות מתחת לאדמה, ומערב עזה הם גיבורים מעל האדמה המבצעים ניסויים בשיגורי רקטות".



הנייה הדגיש את כוחו של חמאס בחפירת מנהרות והוסיף: "עזה יצרה מנהרות התנגדות כפול ממנהרות וייטנאם אותם לומדים בבתי הספר הצבאיים. הזרוע הצבאית חפרה מנהרות סביב עזה כדי להגן על עמה ולשחרר את מסגד אל אקצא ואת המקומות הקדושים".



היערכות והכנה


לדברי הנייה ישנה היערכות לקראת פעילות מצד חמאס. "יש הסבורים שהרגיעה בה שוקטים התותחים הינה מנוחה, אולם היא אינה אלא מערכה שמובילה אל-קסאם בשקט לשם ההיערכות וההכנה. הזרוע הצבאית ויתר פלגי ההתנגדות ממשיכים בהיערכות וההכנה, ולא במתכונת חירום, אלא מתוך מחויבות של הלוחמים מתחת לאדמה ומעליה", אמר הנייה.



בפנייה לנוכחים אמר הנייה: "עזה נפרדת היום מחללי ההיערכות וההכנה אשר עמלים מתחת לאדמה ורושמים את דרך השחרור". הנייה הדגיש את הצלחת התנועה בהתמודדות עם הסגר מצד ישראל וטען כי השתתפות אלפים בהלוויות הפעילים הינה בבחינת משאל עם בדרך ההתנגדות ותשובה לכל המפקפקים בה. "חמאס הצליחה להתגבר על חולשותיה הודות לרצון ונחישות", אמר הנייה והוסיף: "נמשיך בהיערכות ובהכנות, לא יהיה מי שיעצור את מערכתנו".