בפעם השנייה מאז כניסת רוסיה למערכה בסוריה חצה מטוס רוסי את הגבול לשטח ישראל. במערכת הביטחון מבהירים כי כמו החדירה הקודמת, שאירעה בנובמבר, הייתה זו תוצאה של טעות שביצע הטייס והמטוס שב לשטח סוריה בתוך זמן קצר.



בישראל מקפידים להימנע מתגובה כגון יירוט המטוס והפלתו כדי לא להגיע לעימות עם רוסיה, גם משום שברור שמדובר בטעות. גורם צבאי בכיר בחיל האוויר כבר הבהיר לפני כחודשיים: "לא נפיל מטוס רוסי בגלל חדירה לשטח ישראל". צה"ל עוקב בדריכות אחר הנעשה בסוריה ואחר פעילות רוסיה באזור. בכמה זירות כבר הצליחו הרוסים להחזיר לצבא אסד את אחיזתו, אולם ברוב הזירות הרוסים אינם יכולים להתהדר בהצלחות גדולות. בישראל מעריכים כי הרוסים לא יעזבו את המזרח התיכון בקרוב, בעיקר בגלל אינטרסים כמו החזקת נמל טרטוס, הנחשב לאחיזה אסטרטגית משמעותית עבורם.



מאז נכנסו הרוסים לפעילות צבאית במזרח התיכון הפכו השמיים לצפופים מאוד, מה שמצריך מישראל פעילות מדודה ואחראית. ישראל ורוסיה הסכימו על צעדים שנועדו להקטין את החיכוך בין הצבאות של שתיהן, ובשלב זה התיאום הביטחוני עובד כראוי. לפי הערכות, רוסיה פרסה מערכות מכ"ם בסוריה שבאמצעותן היא צופה בפעולות שמבצעת ישראל בים, באוויר וביבשה, אם כי במערכת הביטחון מבהירים כי הדבר אינו מגביל את פעילותה. בישראל מבהירים עוד כי מערכת הביטחון עוקבת אחר פעילותם של הרוסים בסוריה.



בתוך כך, אמש אישר צה"ל כי בחודש הקרוב יבוצע תרגיל משותף עם הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב הנקרא uniper Cobra 16, שמטרתו לשפר את שיתוף הפעולה והתיאום בין הצבאות. במהלך התרגיל תבוצע סימולציה לתרגול ההגנה מפני טילים בליסטיים.