שר החינוך נפתלי בנט, שמכהן גם כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני אמר היום (שני) בראיון לרשת ב כי הסכם הפסקת האש שהושג בין רוסיה וארצות הברית הוא בעייתי מאוד. "איראן עוטפת את מדינת ישראל דרך סוריה. אנחנו צריכים לפעול נגד הסכנה הזאת", אמר השר, "לכל אחת מהמעצמות יש אינטרס - האמריקאים מעוניינים להביס את דאעש והרוסים מרוצים לחזק את שלטונו של אסד ובעצם איראן מתבססת באמצע".



בנט הוסיף כי איראן מהווה את הסכנה הגדולה ביותר לישראל באזור: "האיום המשמעותי במזרח התיכון וחמור יותר מזה של דאעש, זה האיום השיעי- איראני וברגע שהם לופתים לפיתת את תמנון את אזורנו זו בעיה גדולה מאוד".



כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי הוא מתנגד להסכם המעצמות בסוריה מאחר והדבר אולי ירחיק את איראן כ-20 קילומטר, אך ינציח את הנוכחות האיראנית במדינה ובגבולה הצפוני של ישראל.



על סוגיית הצבת המגנומטרים בהר הבית אמר בנט: "אזכיר שמדינת ישראל היא הריבון בהר הבית הוא חלק ממדינת ישראל כמו כל מקום אחר וגם מהווה את המרכז הלאומי.  הווקף עושה פה סערה בכוס מים. צריך לשים עמדות בידוק בכניסות כמו בכעבה במכה ואם שם אפשר לשים עמדות בידוק אז אפשר גם בהר הבית".



הצבת מגנומטרים בכניסות להר הבית. צילום: מרק ישראל סלם



על כניסת היהודים להר: "הבוקר נכנסו יהודים להר הבית. אני חושב שבהר הבית יש לאורך כל השנים אפליה חמורה נגד היהודים, מוסלמי לא נבדק ויהודי כן. והנה ביום שישי מוסלמים פתחו באש בתוך הר הבית".



בנט ציין גם כי הוא עצמו לא עולה להר הבית מסיבות אישיות. "כמבוגר לא עליתי להר הבית. לא עולה מסיבות אישיות משלל סיבות. אני לא עולה להר באופן אישי אבל מכבד כל יהודי שרוצה לעלות".



כמו כן, בנט אמר על פרשת הצוללות כי "צריכים להדק את הבקרה על תקציב משרד הביטחון על מנת למנוע מקרים מסוג זה".