מתיחות בצפון. קרבות עזים פרצו היום (שישי) בין תושבי הכפר הדרוזי חד'ר שבסוריה, לבין אנשי ארגון ג'בהת א-שאם. מכונית תופת שפוצצה ע"י לוחמי הארגון הביאה לפציעתם של נשים וילדים בכפר, ועל פי מקורות בכפר, מצם בינוני וקשה. לאחר מכן החלו הצדדים לירות טילים ואש מנשק קל, והקרבות גרמו למות של עשרה מתושבי הכפר. חלק מהירי זלג לעבר שטח ישראל וכתוצאה מכך נפצע תושב מג'דל שמס באורח קל וטופל במקום. 
 


דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, כתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי "בשעות האחרונות התרחבה הלחימה באזור הכפר הדרוזי חד'ר שברמת הגולן הסורית.
הרמטכ״ל, רב אלוף גדי איזנקוט, מפקד פצ״ן, אלוף יואל סטריק ומפקד אוגדת הבשן, תא״ל יניב עשור קיימו בדקות האחרונות הערכת מצב. צה״ל ערוך ומוכן לסייע לתושבי הכפר וימנע פגיעה או כיבוש של הכפר חד׳ר מתוך מחויבות לאוכלוסיה הדרוזית. הטענות בדבר מעורבות וסיוע ישראלי לגורמי ג’יאהד עולמי בלחימה ברמת הגולן מופרכות".



ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בלונדון, התייחס למתיחות בצפון, ואמר כי "אנחנו שומרים גם על גבולנו. גבולנו בדרום, גבולנו בצפון. ואנחנו שומרים גם את אהדתנו לאחינו הדרוזים". ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, שוחח עם השיח' מוופק טריף, ראש העדה הדרוזית, לבקשתו, ואמר, ברוח הודעת דובר צה"ל, כי ישראל לא תאפשר לגורמי טרור להשתלט על הכפר".

בעקבות הלחימה באזור סוריה וכחלק מהיערכות משטרת ישראל בצפון רמת הגולן נפרסו כוחות משטרה במספר צירי תנועה בצפון בכוננות. "פריסת הכוחות בצפון הינה חלק מהיערכות המשטרה להגנה על אזרחי הצפון", נמסר מהמשטרה.

ב"החדשות" דווח כי עשרות דרוזים ישראלים עשו דרכם לכיוון הגבול על מנת להביע תמיכה באחיהם שמעבר לגבול. חלקם אף ניסו לחצות את הגבול על מנת לסייע בלחימה. לאחר מכן מסר דובר צה"ל, כי "עשרות תושבים דרוזים התקהלו בסמוך לגדר המערכת בגבול סוריה. התושבים פגעו בתשתית הביטחונית, פרצו שער בגדר וכעשרה מהם אף חצו אותה כעשרות מטרים מזרחית לה, במובלעת בשטח ישראל. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר החוצים והחזירו אותם". 

סלמן פכרלדין, מייסד "אל-מרסד" - המרכז הערבי לזכויות אדם ברמת הגולן, מסר לסוכנות הידיעות TPS כי כוחות צה״ל התחילו לזרום לתוך מג'דל שאמס כבר במהלך הלילה (בין חמישי לשישי), ובשעות האחרונות ישנה עלייה נכרת בכמות זרימת החיילים לאזור. לדבריו, "הלחימה בצד הסורי בשעות האחרונות הייתה עזה מאוד, כולל הרבה ארטילריה כבדה שעושה לנו רעש מחריד.  שמענו גם את הפיצוץ הבוקר מכיוון אל חד'ר שבו נהרגו שישה אנשים וראינו את העשן".

למרות ההכחשה של דובר צה"ל, לפיה ישראל לא מסייעת לגורמי הג'יהאד העולמי בגולן הסורי, ערוץ אל מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי תושבי הגולן הסורי "מגנים את הסיוע של הצבא הישראלי לג׳בהת א-שאם". 

  

לפני כשבועיים נורתה אש ארטילרית לעבר רמת הגולן, שבעקבותיה תקף צה"ל עמדות של צבא סוריה סמוך לגבול בצפון רמת הגולן. לאחר התקיפה נמסר מצה"ל כי "גם אם מדובר בזליגה מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".