הפרות סדר אלימות התפתחו היום (שישי) במהלך בשעות האחרונות, במספר מוקדים ביהודה ושומרון ורצועת עזה. יהודה ושומרון מפגינים כ-2,500 פלסטינים אשר מבעירים צמיגים, משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב. כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות במוקדים המרכזיים על מנת לפזר את ההתקהלויות.

בנוסף, ברצועת עזה מפגינים כ-3,500 פלסטינים בתשעה מוקדים לאורך הרצועה, אשר מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. במהלך הפרות הסדר האלימות בוצע ירי לעבר מסיתים מרכזיים. על פי דיווחים פלסטינים, בעימותים ברצועה נהרג אדם אחד ונפצעו 60 אנשים, חמישה מהם במצב קשה. מהסהר האדום הפלסטיני נמסר כי לפחות 300 נפצעו באירועים.

אירוע שהתקיים ברצועת עזה. צילום: רשתות


בתוך כך, בסכנין מתקיימת הפגנת ענק ביוזמת ועדת המעקב העליונה, ובהשתתפות חברי כנסת מהרשימה המשותפת. ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים אמר: "אנחנו דוחים את הכרזת טראמפ 'ומודים לו' שהעלה מחדש את העניין הפלסטיני לסדר היום הבינלאומי". הוא הוסיף כי "ירושלים המזרחית היא עיר ערבית פלסטינית, והיא תהיה בירת מדינת פלסטין".
 
יו"ר ועדת המעקב העליונה, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה דיבר בצעדה ואמר כי "לא יהיה שלום בלי ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלסטינית. 
אל-קודס לא תהיה לבד. כל העם הפלסטיני יגן עליה". הוא הוסיף כי "הזכות של העם הפלסטיני לא נגזרת מהצהרות האימפריאליזם האמריקאי. לא ניכנע לאיומים של ממשלת הימין - פושעי הממשלה הם נתניהו, בנט וליברמן".
 
הוא טען כי "הצהרת טראמפ ניתנה בהסכמת סעודיה, הראקציה הערבית שותפה למזימה. אנחנו קוראים לגרש שגרירי ארה"ב ולבטל עסקאות". לדבריו, ארצות הברית סיימה את תפקידה כמתווך וישראל חיסלה את הסכם אוסלו. ברכה הוסיף: "מברכים על החלטת אבו מאזן שלא לקבל את סגן שר החוץ האמריקאי וגם על עמדותיהם של בוליביה, ונצואלה וכל תנועות הסולידריות ברחבי העולם". הוא סיכם את דבריו בקריאה: "למהר בסיום הפילוג בין פתח לחמאס - אחדות מאבק מול הכיבוש ומול מדיניות ארה"ב".