אנשי ציבור יהודים וערבים הקימו ועד לסיוע הומניטרי לעם הסורי. הועד מגייס תרומות כספיות, שיועברו לילדים סורים במחנות פליטים מחוץ לסוריה באמצעות הארגון הבינ"ל Save the Children
בהודעת הועד לקראת יום הסולידריות הבינלאומי עם העם הסורי שיצויין מחר נאמר כי למעלה ממיליון וחצי ילדים סורים מפוזרים במחנות פליטים מחוץ לסוריה, חלקם פצועים, יתומים ומורעבים, והחורף המתקרב מאיים על חייהם.

מול האסון ההומניטרי הבלתי נתפס הזה החליטו אנשי ציבור יהודים וערבים מישראל להתגייס ולגייס את דעת הקהל בישראל במטרה לעזור לשכנים בסוריה.

התרומות תומכות בילדים בכל התחומים, ממחסה, מיטות, בגדים, אספקת מים נקיים, מזון, ערכות היגיינה, טיפול רפואי וחיסונים, ועד ערכות לימודים והכשרת מורים במחנות. 


הפצצות בסוריה. עזרה הומניטרית מישראל. צילום: רויטרס

במסמך היסוד שלו כתב הועד: "האדישות של המערב עד כה, וחוסר המעש בכל הנוגע לפשעי המלחמה של המשטר הביאו להחלשת האופוזיציה החילונית, ולעלייה של אלמנטים קיצונים וג'יהאדיסטים. אין בעובדה זאת כדי למחול על הפשעים שעושה המשטר או להתנער מגורלם של הפליטים שנקלעו למצב הטרגי הזה. לעם הסורי מגיע חופש, דמוקרטיה וצדק חברתי כמו לכל יתר העמים. הצטרפו לועד הציבורי לסיוע לעם הסורי".

בין חברי הועד הציבורי: אורי אבנרי, סמי מיכאל, פרופ' יהודה באוור, פרופסור יוסי יונה, פרופ' רון ברקאי, שלומציון קינן, מוסי רז, ליאורה ריבלין, פרופ' יהודה באואר, ח"כ עיסאווי פריג',פרופסור אסתר הרצוג ופרופסור אריק שפירא.

אורי אבנרי הוסיף: "כולנו פליטים - אנו עצמנו, או הורינו, או הורי-הורינו לפנינו. מי שהגיע לחוף מבטחים, אל לו לנטוש את מי שנאבקים עם הגלים הטורפים, המאיימים להטביעם. הבה נחוש לעזרתם."

ח"כ עיסאווי פריג (מרצ) אמר': "אסור להשאר אדישים לסבלם של ילדים, במיוחד כשהסבל הזה הוא כאן, בצידה השני של גדר הגבול".

פרופ' יוסי יונה הוסיף: "הבית שלי במזרח התיכון והעמים הרבים החיים סביב ארצי הם השכנים שלי... לכן איני יכול להיות אדיש לסבלו של עם הסורי, או של כל עם אחר החיי עמי בשכנות."