שיתוף פעולה פוליטי ראשון בין יו"ר התנועה ציפי לבני ובין יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג. השניים מארחים בכנסת ראשי רשויות מהמגזר הערבי במטרה לנסות ולהרגיע את הרוחות על רקע ההסלמה וההדרדרות ביחסי יהודים וערבים.

בפתח המפגש אמרה שרת המשפטים ציפי לבני כי "גם המובן מאליו צריך שייאמר. זהו מפגש עם אזרחי מדינת ישראל שהרבה פעמים מדברים עליהם בלעדיהם. לא ניתן להבין זה את זה בלי דיאלוג".

לבני הוסיפה כי דיאלוג עם אזרחים ערביים "בלי קשר לעמדה של קואליציה ואופוזיציה אלא על פי תפיסת עולם. היא אמרה בדבריה כי יש להיאבק בשתי תופעות לאחרונה - ניסון להפוך את הסכסוך לדתי ובעובדה המצערת כי בחודשים האחרונים נכנס הסכסוך פנימה לישראל, משפיע על יחסי יהודים-ערבים בארץ ומביא לאלימות.

"צריך לדבר ולהרגיע אצל חלק מהפוליטיקאים היהודים והערביים שעושים מההתלהמות הזאת רווח פוליטי", אמרה שרת המשפטים, תוך שהיא רומזת לראש הממשלה, לשר נפתלי בנט ולשרים אחרים בימין.


"הסכסוך נכנס פנימה ומשפיע על יחסי יהודים-ערבים". צילום: אריק בנדר

יו"ר האופוזיציה אמר כי "אין מחלוקת לאומית על כך שצריך לחיות ביחד - יהודים וערבים. יש לי ביקורת נוקבת על דברים שנאמרו בתקופה האחרונה אך מטרת הדיון היא להביא לרגיעה ולקיים דיאלוג נוקב בלראות איך פותרים כעת את המשבר בין יהודים וערבים.

הוא הודה לראשי הרשויות שהגיעו לדיון על אומץ הלב שגילו ואמר: "אנחנו נידונו לחיות כיהודים וערבים זה לצד זה לעד. תפקידנו לדאוג לשלום, אחווה ועתיד ילדנו".

יו"ר ועד ראשי הרשויות במגזר הערבי, מאזן גנאים מסכנין אמר: "לצערי, חלק משרי הממשלה, האינטרס שלהם שונה. נדהמתי לשמוע את ראשי רה"מ ("מי שמפגין, שיילך לעזה" - א.ב), שמנסה לרצות את הימין על חשבוננו. גנאים הביע צער על אירועי כפר כנא ואמר: "התחושה של אזרחי ישראל קשה, האצבע קלה על ההדק.

"הצעירים שלנו יוצאים לרחובות לא סתם ככה, אלא כי יש שם תסכול רב. אם לא נרגיש את זה כולנו, המצב ימשיך וידרדר. הביטחון הכי טוב למדינת ישראל הוא שהיא תגיע לשלום ושיוויון קודם כל עם תושביה".

הוא גינה בדבריו זריקת אבנים ובקבוקי תבערה ואמר כי הוא מוקיע את המקרה בטייבה, שבו את הניסיון לעשות לינץ' באזרח יהודי. לדיון הגיע גם ראש מועצת כפר כנא, עז א-דין עמר.