המשבר הקואליציוני מחריף? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי בשעה 14:00 יכנס התייעצות דחופה בלשכתו בכנסת לגבי המשבר הקואליציוני והאפשרות של הליכה לבחירות מוקדמות. אך כעבור מספר דקות, הודיע כי הפגישה מבוטלת, מבלי להרחיב לגבי הסיבות. בפגישה היו אמורים להשתתף שר הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, השר לענייני מודיעין ד"ר יובל שטייניץ וח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה.

גורמים המקורבים למשתתפים סיפרו למעריב כי מטרת הפגישה הייתה אמורה להיות הפגנת "שרירים" אל מול האיומים של יש עתיד והעומד בראשה, שר האוצר יאיר לפיד, ללכת לבחירות מוקדמות.
דיוני ועדת הכספים בנושא חוק מע"מ אפס הסתיימו במפתיע ללא הצבעה, לאחר שסיעת "ישראל ביתנו" דרשה לקיים התייעצות סיעתית. במהלך הדיון, קיבל חבר הכנסת אלכס מילר שיחת טלפון מיו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, במהלכה ביקש ליברמן לעצור את החוק, לאחר ששמע במהלך הבוקר התבטאויות של יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח בסגנון "נלך עד הסוף". מילר ביקש להפסיק את הדיון וכך היה.


התייעצות פנימית. נתניהו ואלקין. צילום: אסף גפן

בעקבות הדרישה, הדיון הופסק ויו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע כי ההצבעה תתקיים רק מחר או ביום רביעי. ח"כ מילר אמר: "אין הסכמות בתוך שורות הקואליציה לגבי נושאים מרכזיים הקשורים לחוק ההסדרים לכן כל עוד לא יושג הסדר כזה, לא נאפשר לקדם את חוק מעמ אפס אחוז".

מילר אמר כי מתקיימים מגעים בין יו"ר הסיעה רוברט אילטוב, חברת הסיעה ח"כ פאינה קירשנבאום ויו"ר סיעת יש עתיד, עופר שלח, בניסיון להשיג הסכמות שיאפשרו לפתור את המשבק הקואליציוני בכל הקשור לתיירות המרפא ולקק"ל. קודם לכן אישרה הוועדה במסגרת ההצבעות על אישור סעיפים בחוק מע"מ אפס אחוז, להכיל אותו גם על הרחבות בנייה בקיבוצים וביישובי עימות למקבצי דיור של מעל 15 דירות הנבנות על ידי קבלן אחד, וזאת כמחווה לראש מועצת אשכול חיים ילין וליישובי עוטף עזה. ילין עצמו היה בדיון והודה על התמיכה.
שר הכלכלה, נפתלי בנט, נאם הבוקר בכנס המוסד לבטיחות וגהות. במסגרת נאומו, התייחס למשבר הקואליציוני ול"חוק הלאום", שעלה לכותרות ביממה האחרונה: "כשנכנסנו לממשלה חתמנו שמעבירים את חוק הלאום, בלי שנקבע את המעמד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יבואו עוד כמה שנים לב"גצ ויבקשו להכיל את חוק השבות גם על מי שאינו יהודי, בג"צ יקבל את זה כי מעולם לא קבענו בחוק אחרת.
אתמול אמרתי דבר מאד ברור, חתמנו על הסכם, עליו כולם חתומים. אני מצפה מכולם לקיים את ההתחייבות. אתמול נעשה מעשה חד צדדי ולא מקובל, הפעולה שנקטתי כבר פעלה ולהערכתי ביום ראשון חוק הלאום יעבור.אם החוק לא יעבור אין לנו קואליציה הכל יתפרק. קיום הסכמים זה ערך חשוב ואני אעמוד על זה."