השרה לשעבר וחברת הכנסת אורית פרקש־הכהן כתבה בטוויטר באשר לחלוקת תקציב המדינה ולכספים הקואליציוניים: "סדרי עדיפוית של הממשלה הנוכחית. 13 מיליארד שקלים להסכמים קואליציוניים שמעודדים אבטלה ובערות על חשבוננו יש, אבל תקציב להייטק, הקטר של המשק שחווה טלטלה וירידה דרסטית בהשקעות - אין. בתקופתי כשרת החדשנות דאגתי שתקציב יגדל. אין מילים". הבוקר (ראשון) היא שוחחה עם בן כספית וינון מגל הרדיו 103FM והגיבה לדברים.

מאות כלכלנים מזהירים: "הממשלה מדרדרת את ישראל לעולם השלישי" 

"מעולם לא הייתה ממשלה שבעצם כל מה שצריך לעשות בתקופה של משבר עולמי, היא עושה ההיפך. הממשלה אמורה לקחת את כספי המיסים שלנו ולהשקיע במקומות מנועי צמיחה, וההייטק הוא מנוע מובהק, כל שקל שאתה שם בהייטק, אתה מקבל חזרה פי שבעה. מעבר לכך, יש פה כלי אדיר לשילוב - יש הרבה מה לשלב חרדים, חרדיות, פריפריה. לצמצם פערים, לייצר עתודה של עוד ישראלים שייהנו מאיכות החיים שההייטק מביא לנו, ולא רק שזה לא קורה, ההיפך". 

"אני מכבדת את אורח החיים החרדי, זה אלה ששומרים על הגחלת, אבל מפה ועד לתת תמריץ שלילי לאוכלוסייה ולעודד אותם לא לעבוד", הוסיפה חברת הכנסת.

בתגובה, ינון הגן על הציבור החרדי: "אנשים מקריבים את חייהם, זה לא שהם מתפננים. הם חיים בדלות אדירה". פרקש־הכהן הבהירה: "לא כתוב בתורה שהוא צריך לחיות בדלות ובעוני, אבל נוצר פה מצב שלא קיים בשום מדינה, אין חיה כזאת שמממנים מגזר אחד". 

עוד ציינה חברת הכנסת: "אני חושבת שכולם יודעים שהנתונים מתחילת השנה הם ממש מבהילים, אם הייתה לנו מגמה שרוב הסטארטאפים נרשמים בארץ, היום אנחנו רואים מגמה הפוכה, עד 80 אחוז פשוט כבר נרשמים מראש כחברות זרות. זה לא רק לאבד את המוחות שלנו, זה גם לאבד כספי מיסים, ההייטק הציל את מדינת ישראל מהקורונה. האווירה שם היא מאוד קשה, אלה חבר'ה, לא רק חכמים ומוכשרים, הם ציונים ופטריוטים. ואנחנו פשוט מכים בהם וזה מאוד מאוד כואב לי". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm