מועדון השגרירים בישראל, בראשותו של השגריר לשעבר יצחק אלדן, ערך בסוף השבוע אירוע הצדעה ראשון מסוגו, במעמד הקהילה הדיפלומטית הזרה בישראל, לכבוד 75 שנות עצמאות, בו הוענקו אותות ״החלוצים״ לחמישה ארגונים ישראליים שפעילותם פורצת דרך בתחומם ובעלת השפעה מקומית ובינ"ל

מועדון השגרירים בישראל (חברה לתועלת הציבור) קיים בסוף השבוע את טקס "אות החלוציות" במסגרת אירוע הצדעה לכבוד מדינת ישראל, החוגגת 75.

הטקס נערך במעמד שגרירים מעשרות מדינות וביניהן: ספרד, סין, יפן, קוסובו, זמביה, דומיניקה, דרום סודן, פרגוואי, תאילנד, וויטנאם, נפאל, קזחסטן, חוף השנהב, אתיופיה, רואנדה, טנזניה, אלבניה, חוף השנהב ועוד.

במהלך הטקס הוענק "אות החלוציות" לחמישה מוסדות ישראליים על תרומתם הבינ"ל: האות הראשון הוענק לסוכנות הסיוע הלאומית של ישראל ״מש״ב״ (המרכז לשיתוף פעולה בינ״ל) הסוכנות מסייעת למדינות מתפתחות ברחבי העולם בנושאים חקלאות, רפואה, רווחה וחינוך. עזרא אביב, ראש המחלקה לשיתוף פעולה בינ"ל במשרד החוץ: "תודה למועדון השגרירים של ישראל על הוקרתו. מש"ב פועלת משנת מאז 1958 ומהווה עמוד השדרה של רוח החלוציות של ישראל וקידום שינוי בר קיימא, תקווה והזדמנות לכל בן אדם, בלי להשאיר אף אחד מאחור".

האות השני הוענק ל״ישראייד״, הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי בינ״ל הפועלים בעת אסונות ומקרי חירום בעולם. יותם פוליצר, מנכ"ל ישראייד:"אנו מודים למועדון השגרירים על הבחירה בנו. למרבה הצער בימים אלו עבודתנו דחופה מתמיד, אבל אנחנו מאמינים שכל משבר מביא הזדמנות. זוהי הזדמנות לבנות חוסן באמצעות שותפויות עמוקות עם המדינות והקהילות בהן אנו עובדים".

האות השלישי  הוענק לחברת ״שראל״, חברה בבעלות עמותת ״בתי חולים ציבוריים למען הציבור״ המספקת מוצרים ושירותים לבתי חולים ולמוסדות רפואיים בארץ וברחבי העולם. 

מנכ״ל שראל אבי בוסקילה: "שמחנו לקבל את האות היוקרתי ממועדון השגרירים על חלוציות ופעילות בתרומה לקהילה בארץ לאוכלוסיות מוחלשות, לשורדי שואה ובמצבי חרום וכן בהירתמות וסיוע באירועי אסון מעבר לים.
אנו מאמינים שהצלחה של חברה היא לא רק בנושאים הכלכליים, אלא גם בערכים, באחריות חברתית ובתרומה לקהילה בארץ ובעולם".

האות הרביעי הוענק  לביה״ס למוזיקה רימון, הפועל קרוב לארבעים שנה ובעל השפעה עצומה על התרבות הישראלית. מנכ"ל רימון, משה סיני:"רימון מדגיש ומחזק את המצויינות, היצירתיות והמקוריות בעולם התרבות והמוסיקה הישראלית. הוא מהווה חממה למאות סטודנטים שמממשים חלומות ואלפי הבוגרים שלו הם התשתית לתעשיית המוסיקה בישראל וזוכים למוניטין בינלאומי. נמשיך לפעול לחיזוק  החינוך המוסיקלי והחברה הישראלית דרך המוסיקה המהווה גשר בין כולנו.

האות החמישי והאחרון, שבעת הענקתו נרשמה התרגשות רבה בקרב הקהל, הנעמד על רגליו, הוענק לפרוייקט ״תתקדמו״ של צה״ל הפועל לגיוס צעירים המאובחנים על הרצף האוטיסטי לצה״ל, חלקם ליחידות טכנולוגיות. 

אודי הלר, מייסד הפרוייקט: "עם רקורד של שני מצטייני נשיא, עשרות מצטייני יחידות, 500 מתגייסים תוך שנתיים ועוד מאות אחרים בהמשך, תוכנית תתקדמו היא מסר לעולם כולו שאנשים עם מוגבלות יכולים להצליח בכל מקום ובכל תפקיד, אפילו יותר ממקביליהם ללא מוגבלות, אם רק יפתחו להם את הדלת הראשית ויקבלו אותם כמו שהם ויאפשרו לייחודיות שלהם לפרוץ קדימה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "מועדון השגרירים הוא שותף חשוב בקידום קשרי הידידות והשיתוף הפעולה הבינ"ל. ברכות לארגונים אותם מועדון השגרירים מוקיר הערב בזכות פעילותם ותרומתם לאנושות, על בסיס הערך של תיקון עולם.  כל אחד מהם מהווה אור לאומות העולם וכולנו גאים בהם".

איציק קמיליאן, מנכ"ל מועדון השגרירים בישראל: "שמחים על הזכות להציג לקהיליה הדיפלומטית בישראל, במסגרת חגיגות ה-75 למדינת ישראל את ה"רוח הישראלית" במיטבה באמצעות הוקרת ארגונים יוצאי דופן בפעילותם ובתרומתם לחברה הישראלית ולעולם. ברכות למקבלי האותות".

לאחר החלק הרשמי של האירוע החלה מסיבת יום העצמאות בריקוד הורה סוער לצלילי "הבה נגילה" ובחגיגת "על האש" טבעוני למהדרין מבית ביו-ביף.