במערכת הפוליטית זעמו היום (חמישי) בעקבות הדיווחים על כך שצלמים מסוכנויות זרות השתתפו בתיעוד הטבח ב-7 באוקטובר, ולמרבה המקריות שהו באזור הגבול הפרוץ בדיוק בעיתוי המתאים. חבר קבינט המלחמה ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הבהיר כי "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו - הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

צלמי עיתונות זרה מעזה פרצו עם המחבלים ותיעדו את הטבח; ברשתות הזרות נדהמו
הילרי קלינטון נגד נתניהו: "ישראל וגם הפלסטינים זקוקים להנהגה חדשה"

חטיפת אזרחים מקיבוץ ניר עוז על ידי מחבלי החמאס (צילום: פלאש 90)
חטיפת אזרחים מקיבוץ ניר עוז על ידי מחבלי החמאס (צילום: פלאש 90)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מי שהיה בטבח וצילם, מי שהיה בטבח ובזז, מי שהיה בטבח ושתק. הוא מחבל! ולמחבלים יש דין אחד".

"עוד 'בלתי מעורבים' עם מצלמה. כעיתונאי לשעבר הדם שלי רותח בעקבות החשיפה ש'עיתונאים' היו שותפים לפשעים של המחבלים הנאצים עוד בדקות הראשונות של הטבח - בלתי נתפס!", כתב בועז ביסמוט מהליכוד. "לכלי התקשורת שמעסיקים אותם: איך אתם מסוגלים?!", הוסיף.

השרה מאי גולן: "צריך לחסל ולסכל את כל משתפי הפעולה, בשתיקה ובתמיכה אקטיבית של הנאצים בחמאס! גם תומכיהם ועוזריהם של הנאצים הם בני מוות. ‏זה נכון גם לגבי 'עיתונאים' וגם לגבי כל אותם 'בלתי מעורבים תמימים'".

מאגודת העיתונאים ירושלים נמסר כי "אם אכן נציגי סוכנויות הידיעות והרשתות הגדולות ידעו מראש על הטבח הצפוי, הדבר מעלה חשש לכאורה, לשותפות לדבר עבירה או לאי מניעת הרצח. התחקיר מעלה שאלות אתיות קשות, לא רק על התנהלותם של אנשי השטח, אלא גם של מנהלי הרשתות וסוכנויות העיתונות, והשאלה היא האם ידעו על כוונת חמאס, ועדיין נתנו לכך יד. אנו פונים אליהם לערוך תחקיר נוקב, כדי לבחון את מה שידעו לפני הטבח, והאם התנהלות אחרת שלהם היתה מובילה להצלת חיים של חפים מפשע רבים. אנו דורשים שיפרסמו את המסקנות בהקדם לפני העולם כולו, בדיוק כפי שהפיצו את הדיווחים ואת התמונות הנוראיים".

מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה: "דורש כי תינקט פעולה מיידית בנוגע ל'צלמים בשירות חמאס'. רואה בחומרה רבה את תופעת הצטרפותם של צלמי עיתונות העובדים עם כלי תקשורת בינלאומיים, לסיקור מעשי הטבח האכזריים של מחבלי חמאס, ביום שבת 7/10/2023 ביישובי עוטף עזה. אנשי תקשורת אלו הינם שותפים לפשעים נגד האנושות. מדובר בפגיעה בכללי האתיקה המקצועית. לשכת העיתונות הממשלתית הוציאה הלילה מכתב דחוף לראשי מערכות התקשורת בהן מועסקים צלמים אלו, וביקשה הבהרות בעניין. מערך ההסברה הלאומי דורש כי תינקט פעולה מיידית".