בקרב המודיעין האמריקאי גובר האמון על כך שהדיווחים על מניין ההרוגים מרשויות הבריאות בעזה שבשליטת חמאס הם "בערך מדויקים", כך דיווחו היום (שבת) גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

בדיון באו"ם טענו: "כל 10 דק' נהרג ילד בעזה" - ארדן לא נשאר חייב

הסתמכות זו על הנתונים הפלסטינים היא שינוי חלקי של ממשל ביידן, אשר מוקדם יותר במלחמה תיאר את המספרים מעזה כבלתי אמינים.

כזכור, לאחר שחמאס טען כי "תקיפה אווירית" ישראלית גרמה למותם של 500 בני אדם באחד מבתי החולים ברצועה, הנשיא ביידן הצהיר בפומבי כי הוא מטיל ספק בנתונים של ארגון הטרור. לאחר מכן, המודיעין הישראלי והאמריקאי עדכנו כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה מירי כושל של רקטה על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי.

"אין לי מושג אם הפלסטינים אומרים את האמת לגבי כמה אנשים נהרגים", אמר אז ביידן. ביום רביעי העידה ברברה ליף, עוזרת מזכיר המדינה לענייני המזרח הקרוב, בגבעת הקפיטול כי מספר ההרוגים הכולל בעזה עשוי להיות גבוה יותר. "אנחנו חושבים שהם גבוהים מאוד, למען האמת, ויכול להיות שהם אפילו גבוהים יותר ממה שמצוטט", אמרה.

משרד מנהל המודיעין הלאומי והבית הלבן סירבו להגיב. הבית הלבן והפנטגון טענו שאלפים מתו בעזה אבל הם לא יכולים לציין כמה. 

ביום שישי מסרו רשויות הבריאות בעזה כי יותר מ-11,000 בני אדם נהרגו במהלך המלחמה, רובם נשים וילדים. אולם, הנתונים אינם מבחינים בין חמושים לאזרחים.

בתגובה לספקות של ממשל ביידן לגבי כמות ההורגים עד כה, משרד הבריאות בעזה פרסם באוקטובר את שמותיהם של 6,747 בני אדם שלדבריו נהרגו במלחמה, יחד עם מספרי תעודת הזהות שלהם ומידע נוסף. פקידי ממשל ביידן לא הטילו ספק במספרי המשרד מאז פרסום הרשימה.

"ארה"ב אספה מידע מודיעיני על השפעת ההפצצה של ישראל על עזה, כולל תמונות, אך לא הצליחה לאסוף מספיק נתונים עצמאיים כדי לאשר את הטענות הפלסטיניות או להסיק מסקנות משלה לגבי כמות ההרוגים עד כה", אמרו גורמים רשמיים בארה"ב.

בסכסוכים מאז 2008, הנתונים שסיפק משרד הבריאות בעזה לא חרגו באופן דרסטי מהחשבון של ישראל עצמה לאחר המלחמה על מקרי מוות פלסטינים בעזה, אם כי שני הצדדים חלוקים בדעתם כמה מההרוגים היו אזרחים וכמה מהם היו מחבלים.