לאחר שטען לקריסה מוחלטת של משרדי הממשלה ותפקוד חסר מאז ה-7.10, בן מיוסט לשעבר המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שוחח עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM והמשיך להסביר את עמדתו: "חלק ממשרדי הממשלה בקריסה מוחלטת ובחוסר תפקוד מה-7.10, רבים מדרגי הביניים בינוניים".

"אני חושב שכל מי שחי במדינה הזו הרגיש שמאז השבת השחורה, במיוחד בשבועות הראשונים היה מחדל מטורף, מה שקרה אחרי השבת השחורה. חוסר התפקוד הבולט עד רמת ההלם שאחז בציבור במשך שבועות, לא יאמן. אני לא יצאתי בהאשמה אלא ניסיתי לדבר על ההזדמנות הגדולה שהמשבר הנורא הזה מייצר, וזו ההזדמנות לעשות את השינוי. הזרוע הכי מרכזית שאני יכול להצביע עליה שעומדת בהלם מול האירוע של חוסר התפקוד של השירות הציבורי, היא דווקא השלטון המקומי, אם אתה מנהל שיח עם כל ראש עיר, ראש מועצה, והפקידות הבכירה הם פשוט מדברים על מציאות שבה אין מי שעונה להם, אין מי שעונה באגפי החשבונות ואומר שכסף לא עובר, לא קבלנים, לא ספקים, אף אחד לא יכול לקבל כסף".

"כמובן שהדבר הזה השתנה לאורך השבועות, אבל העובדה שהשירות הציבורי בשעה של הצורך הכי גדול בו, לא שם. הוא מקבל הוראה לא להגיע למשרדים. הסיבה הכי בסיסית היא שהמדינה כולה מושבתת, אבל בדיוק בשביל זה קיים השירות, שבדיוק ברגע הזה יהיה מישהו שערוך למצב שגם אם מישהו עם ילדים, אז המערכות נערכות למצב שלמשל יהיה מעונות במשרד, יש מענים כאלה ואחרים ויודעים לתת לחלק מהעובדים לעבוד מרחוק וחלק מקרוב אבל המערכת ממשיכה לתפקד. כל העולם מתגייס, כל תושב התגייס, והשירות הציבור כמערכת לא תפקד. ואני הניסיון שלי היה לשים את האצבע על הסיבות ולא להתעסק בהאשמות, אנשים טובים נמצאים במערכת הזו, זו בעיה שיטתית וארגונית".

המשיך וטען: "הבעיה העמוקה שכמעט לא מדברים עליה והתושב הממוצע מרגיש את ההשלכות שלה אבל כמעט לא מודע לה בכלל והיא שדרג הביניים, הליבה של הארגון הציבורי, כמו בכל חברה פרטית, אם דרג הביניים מחר נעלם ולא מתפקד או לא בסט הכישורים הנדרש, זה מה שקרה בשירות הציבורי. אין היום כמעט דרג ביניים מקצועי בשירות הציבורי, הוא התנקז מהשירות הציבורי כי השוק הפרטי התקדם בכל מיני פרמטרים ובעיקר ביכולת להביא בו ערך, והשירות הציבורי הלך אחורה עשורים. אדם שנמצא בשירות הציבורי עושה זאת למרות שהוא סובל מהעבודה שהוא לא מייצר ערך קרוב למה שהוא מסוגל לעשות. ותחשוב על האנשים שנמצאים במציאות הזו לאורך זמן". 

על הטענה כי בממשלה מונו מינויים פוליטיים חסרי התאמה ויכולת מקצועית לתפקיד: "אני מתעקש לומר שזה לא החלק העיקרי, לא כי אני מקטין את החלק של הפוליטיקאים, זה לא משנה את התמונה. אני רוצה לשים דגש על משהו אחר וזה איך הארגון הזה נבנה בצורה שגם כשהגיע מישהו טוב ונבחר במכרז ויש לו את סט הכישורים, למה הוא לא שורד במערכת ולא יכול להביא בה את הערך שהוא היה יכול להביא במקום אחר? זו ליבת הבעיה כי בסוף גם מגיעים אנשים טובים ואפילו שורדים בה יותר מחודשים ספורים".

"אבל אם אתה מנהל שיח עם כל אחד מהם אז הם מתוסכלים, ברמת הייאוש המוחלט ורצון לצאת החוצה, ומה שקרה בשנים האחרונות זה שהיציאה החוצה באמת הייתה קלה יותר, כי באמת הגדישו את הסיאה, אז באמת הם לא יכלו לשאת את זה יותר, וגם הפער במחירים גדל כל כך שהם אומרים אולי הסיכון לא כל כך גדול, אולי אני אצא החוצה ובמקרה הכי טוב אני אהיה קצת פחות אומלל עם תנאים קצת יותר טובים".