הכתבה נכתבה בשיתוף אלישע חנוכייב

שורשיו של אלישע חנוכייב (44), טמונים עמוק בפרדס חנה כרכור. הוא נולד, גדל והתחנך ביישוב להורים עולים, התקדם במעלה הדרך המקצועית ועובד היום כיועץ בכיר לענייני מסחר. לפני כן היה קצין צה"ל ששירת במשך שנים במגוון תפקידים. רק לאחרונה חזר ממילואים ארוכים אליהם יצא ב7 באוקטובר עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'. חנוכייב החליט לאחרונה להיכנס לפוליטיקה מתוך רצון להמשיך ולתרום למדינה בדרך חדשה.

שורשיו של אלישע חנוכייב, טמונים עמוק בפרדס חנה כרכור (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)
שורשיו של אלישע חנוכייב, טמונים עמוק בפרדס חנה כרכור (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)

חנוכייב היה אחראי על חיילים רבים, תכנן וביצע משימות רבות ומורכבות במשך שנותיו כקצין בצה"ל. הוא בעל ניסיון מגוון בצבא ובאזרחות במגוון תחומים: ניהול עבודת מטה, תיאום וקישור בין ארגונים ומוסדות, לוגיסטיקה, תפעול, פרויקטים ומשאבים. הוא דובר ערבית שוטפת ובעל ניסיון עבודה רחב עם בני המגזר. לאורך השנים למרות עיסוקיו הרבים הוא התנדב רבות גם בקהילה, ולאורך השנים היה יו״ר ועד ההורים בביה״ס הממ״ד מורשה, בו למדו ילדיו.

"המטרה – לדאוג לפרדס חנה כרכור"
לאחר שחרורו מצה"ל, החליט חנוכייב להמשיך במסלול המקצועי כמנהל פרויקטים אולם ידע כבר אז כי יגיע היום ויכנס לפוליטיקה. הוא ראה בכך דרך חדשה להמשיך ולתרום למדינה ויותר מכך ליישוב בו נולד והתחנך. "אני מאמין שאני יכול להביא שינוי אמיתי לקהילה בפרדס חנה כרכור להוביל את היישוב בבטחה עם האתגרים עימם התושבים מתמודדים"

"הכל עניין של סדר עדיפויות"
חנוכייב מאמין שסדר העדיפויות העיקרי של פרדס חנה כרכור צריך להיות ביטחון התושבים. הוא מתכוון לפעול לחיזוק מערכת הביטחון, ולשיפור תחושת הביטחון האישי של התושבים. בנוסף, הוא מתכוון לפעול לקידום החינוך, התרבות והרווחה בעיר.

"כשהמוטיבציה גבוהה – הכל אפשרי!"
חנוכייב מעיד על עצמו כאדם בעל מוטיבציה גבוהה. הוא נחוש להצליח בתפקידו החדש, ולעשות כל מה שביכולתו כדי להפוך את היישוב שלו למקום טוב יותר לחיות בו, "אני רוצה שכל אחד ואחת מהתושבים ירגישו בטוחים בבית שלהם אך גם מחות לבית שלהם, אני רוצה שהיישוב שלנו ישמור על ייחודיו לצד התרחבותו".

"השירות הצבאי הוא שותפות הגורל של החברה בישראל"
חנוכייב מאמין ששירות הוא ערך חשוב. הוא שירת את המדינה במשך 23 שנה בצה"ל, וכעת הוא רוצה להמשיך ולתרום למדינה דרך הפוליטיקה המקומית, "הצבא מאחד אותנו כעם, גם אם לא כולם מתגייסים האהבה הדאגה וההערכה לחיילים בסדיר ובמילואים, לאנשי הקבע היא תמידית, ומשותפת לכולנו. יש משהו שמאחד בצבא העם וטוב שכך שכן ערך הנתינה והשירות למען המדינה חשוב לא פחות"

מהמלחמה בחזית ליריבות הפוליטית: סיפורו של רסן במיל' אלישע חנוכייב (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)
מהמלחמה בחזית ליריבות הפוליטית: סיפורו של רסן במיל' אלישע חנוכייב (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)

"הצורך בשליחות פוליטית היה חזק ממני"
חנוכייב מרגיש צורך עז להמשיך ולתרום למדינה. הוא מאמין שיוכל להביא לשינוי חיובי בחברה הישראלית, ולעזור לפתור את הבעיות המורכבות שישראל מתמודדת איתן. אבל הפתרון לכלל הבעיות כאמור מתחילות בבית, ביישוב, בבחירות המקומיות. "למדתי הרבה בעת השירות הצבאי שלי, למשל שהשקעה לעולם לא באה לשווא. מי שמתאמן, עושה ומנסה תמיד מצליח, אני מאמין שיוצאי צבא כמוני יודעים לנהל מערכות מורכבות ולנהל פרוייקטים ייחודים ולכן לא מעט מאיתנו ממשיכים לפוליטיקה המקומית, יש לנו רצון עז לתת ומלא ניסיון לחלוק"

"לפני שבונים שכונות חדשות כדאי ומומלץ לדאוג לשכונות הוותיקות!"
פרט לתחומי הביטחון והחינוך, מתכנן חנוכייב לקדם משמעותית גם את נושא השכונות הוותיקות, אשר מבחינתו מהווה את נושא הדגל עליו הוא מתמודד, "פרדס חנה כרכור מורכבת מקהילה ותיקה, חזקה ומגובשת. לאורך השנים היישוב התפתח אולם השכונות הוותיקות, התיישנו. הגיע הזמן שביחד ובשיתוף נוביל שינוי חזותי משמעותי בשכונות האלה, וזה בהחלט אחד הנושאים הראשונים שאעסוק בהם כחבר מועצה".

"פרדס חנה כרכור מורכבת מקהילה ותיקה, חזקה ומגובשת. לאורך השנים היישוב התפתח אולם נושאים רבים לא קיבלו בולטות רבה מידי. אני בטוח שכל מי שאוהב את היישוב שלנו יסכים להוביל מהלכי התחדשות והשקעה בשדרוג התשתיות וטיפוח המרחב בשכונות הוותיקות לצד השקעה בחינוך, ביטחון אישי, תרבות ופנאי. הובלתי פרויקטים בהיקפים גדולים בצה"ל ואני בטוח שאדע לעשות זאת גם כאן. אני מבטיח ואני אקיים!"

חנוכייב הוא אדם בעל ניסיון רב, מוטיבציה גבוהה, ורצון עז להמשיך ולתרום רק הפעם לחברי קהילתו. הוא עבר דרך ארוכה וקשה, וצבר ניסיון רב הן בצבא והן בפוליטיקה. הוא נחוש להצליח בתפקידו החדש, ולעשות כל מה שביכולתו כדי להפוך את העיר למקום טוב יותר לחיות בו.

לקריאת המצע של אלישע והצטרפות לפעילות: www.PHK.co.il 

אלישע חנוכייב (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)
אלישע חנוכייב (צילום: באדיבות אלישע חנוכייב)

הכתבה נכתבה בשיתוף אלישע חנוכייב