ביום ראשון נעצר איש דת בכנסייה בשכונת עין כרם בירושלים, בשנות ה-30 לחייו, בעקבות עבירות מין חמורות שביצע, לכאורה, כלפי קטינים, ביניהם קטין עם מוגבלות שכלית.

בעקבות דיווח שהתקבל לידיהם לאחרונה פתחו שוטרי תחנת מוריה שבמחוז ירושלים חקירה, במהלכה נאספו על ידי החוקרים ואנשי מקצוע עדויות ובוצעו פעולות חקירה מקצועיות נוספות שבמסגרתן הוצא צו מעצר בבימ"ש שלום ירושלים כנגד החשוד.

החשוד נעצר בחשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגחה, עבודה או שירות. למחרת נעתר בית המשפט לדרישת המשטרה והאריך את מעצרו במספר ימים תוך שנעתר גם לבקשת סנגורו והורה על איסור פרסום הפרשה עד לדיון נוסף שהתקיים היום (חמישי).

בתוך כך, איתרו החוקרים במכשירו הסלולרי תכנים מיניים "בעלי אופי פדופילי", כך לפי המשטרה. בדיון נוסף שהסתיים לפני זמן קצר, הסיר שופט בית המשפט את איסור הפרסום על הפרשה והאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, עד ליום שני הקרוב.

במשטרה פועלים לאיתור קורבנות נוספים למעשיו, ועל כן מבקשים מהציבור: "כל מי שנפגע/ה ממעשיו של החשוד, או ממעשים במאפיינים דומים, מתבקש/ת לפנות לתחנת משטרה הקרובה למקום מגוריו ולדווח על כך".