הצעת החוק התקדימית מאפשרת לכל אזרח ואזרחית שנחשפים ברשת לגילויי הסתה ותמיכה בטרור, לתבוע את המפרסמים ולזכות בפיצוי כספי של 5000 שקלים גם ללא שום הוכחת נזק בעקבות הפרסום שיקבל אזרח שתבע.

בפירוט סעיפי החוק נכתב בין היתר: "בשנים האחרונות ראינו תמיכה הולכת וגדלה באמצעות הרשתות החברתיות בארגוני הטרור, וגם על ידי הנפת דגלים של ארגוני טרור, ובמקביל נצפתה עליה בפעילות ארגוני הטרור השונים נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, עד שהדבר הגיע לשיא במתקפת הטרור האחרונה שהייתה על יישובי עוטף עזה שכתוצאה ממנה שילמה מדינת ישראל מחיר כבד מנשוא. תיקון החוק יאפשר להרחיב את הענישה נגד תומכי הטרור דבר שיש בכוחו לצמצם את התופעה.

"לאורך השנים, ביזוי לעג או שמחה לאידם של קורבנות טרור לא זכתה להגנה מפורשת בחוק, כשהתכנים מפורסמים בפומבי על ידי אזרחים ישראלים שנהנים מזכויות אזרחיות וחופש ביטוי אותם הם מנצלים על מנת לחזק את ארגוני הטרור ולפגוע ברגשות הציבור ובתדמיתה של מדינת ישראל. על כן, ובנוסף לקבוע בחוק הקיים, מציעים גם כלי אכיפה אזרחיים של קביעת פיצוי ללא הוכחת נזק בגין כל פרסום מצד תומך טרור, כאשר לכל אזרח אשר נחשף לפרסום עומדת זכות תביעה כנגד תומך הטרור".

חה"כ ברך את הוועדה על התמיכה הגורפת בהצעת החוק: "אני מברך את חברי ועדת השרים לחקיקה על ההירתמות החשובה לאישור החוק, בדרך להעברתו בקריאות שניה ושלישית והכנסתו לספר החוקים. חופש הביטוי הוא לא חופש השיסוי. הרשתות החברתיות מהוות כר נרחב להסתה לטרור ובמה להגברת השנאה והשיסוי כנגד מדינת ישראל, באמצעות תכנים מסיתים ופוגעניים ששיאם היה באירועי השביעי לאוקטובר. הצעת החוק הזו תאפשר כלי אכיפה אפקטיבי ויעיל נגד המסיתים לטרור. בטרור צריך להילחם בכל האמצעים האפשריים ומרכיב ההסתה הוא משמעותי מאוד, ולכן מי שמסית ישלם".