ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, סגן יו"ר הכנסת, התראיין לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM על חוק הגיוס, על נשיאת השר בני גנץ מהמחנה הממלכתי לארה"ב, על יואב גלנט והאם מחפש דרך לצאת מהליכוד, ועל סערת פרס ישראל של שר החינוך יואב קיש.

על סערת פרס ישראל הוא אמר: "תראה, בעבר גם היו כאלה כל מיני שרי חינוך בממשלות אחרות, לאו דווקא מהליכוד, שגם ביטלו ועשו כל מיני. צריך להוריד את הוויכוח כרגע, זה לא עניין להתחיל לעסוק בכל מיני פרסים, לאף אחד לא מגיע פרס חוץ מלחיילי צה"ל".

על חוק הגיוס הוא אמר כי צריך לעשות את זה בשלבים: "נשמעו כבר מספר ח"כים בליכוד. אנחנו כן בעד גיוס חרדים, צריך לגייס אותם, את אלו שלא לומדים ולעשות את זה בשלבים". הוא הוסיף, "לדעתי גם תופתעו שהרבה חרדים בעד העניין הזה, גם בש"ס. אני אצביע בעד מה שיוחלט בסיעת הליכוד. אני נחוש בדעתי, שלושה ילדים שלי התגייסו, אחד בדרך, ברוך השם עשינו מספיק ילדים שעשרים שנה קדימה אני אספק חיילים לצה"ל. יש לי 7 ילדים. אני בעד לימוד תורה ואני נגד מלחמה בין יהודים, זה לא משנה אם זה שמאל, חילוני, דתי".

ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על גלנט הוא אמר שהוא חושב שהוא משחק "משחק פוליטי": "מתעסקים בפוליטיקה בזמן מלחמה, לא אוהב את זה. ישבתי עם איזנקוט עוד לפני המלחמה, אמרתי לו שאני חושב שאפשר להגיע להסכמה בנוגע לחוק גיוס שיהיה מקובל על כולם בשלום בין אחים. זו הדרישה שלי הייתה, שלא נריב בכנסת על שטויות אחרי שבעה באוקטובר. אמרנו ששלום בין אחים זה הכי חשוב שיש".

כשנשאל האם גלנט בונה לעצמו גשר החוצה מהליכוד, ענה ואטורי: "אני חושב שכן. זו המטרה בסופו של דבר. חשוב שאנשים ילכו עם האמת שלהם, אני הולך עם האמת שלי, ובבחירות ברשויות לא נפלנו בכלל הליכוד, מי שעושה עכשיו מהלכים פוליטיים בגלל כל מיני סקרים חוטא לשתי מטרות, גם למטרה של עצמו וגם למטרה הלאומית – עם ישראל מאוחד, זה המסר שלנו לאויבים. איראן עומדת ומחכה ללחוץ על הכפתור, לא פיזי, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכל דבר. עם ישראל ינצח רק בצורה הזו".

שר החוץ האיראני נועד עם איסמעיל הנייה (צילום: רשתות ערביות)

על נסיעת גנץ לארה"ב בניסיון לגשר על הפערים, ענה ואטורי: "השאלה היא איזה פערים. מדינה פלסטינית אין מה לדבר, שליטה של אבו מאזן בעזה, אין מה לדבר. זה מה שאנחנו חושבים ועם ישראל איתנו. חיסול חמאס, אין מה לדבר על הפסקת אש עד שלא מחסלים את חמאס, אנחנו רוצים את החטופים בבית. העם בחר את הדבר הזה, זה מה שצריך להיות. גם בכנסת, 90 ח"כים הצביעו נגד מדינה פלסטינית, כל הכרזה כרגע על מדינה פלסטינית, אבל זה מה שמדברים. הם באו לחסל יהודים, לא נכנסנו למלחמה אולי לא צודקת, יש לנו צדק מוחלט וצריכים לגמור אותה עד הסוף - בשביל אזרחי מדינת ישראל".

הוא על ראש הממשלה, "יש לי תחושה שלפעמים קצת לא נעים שנתניהו עומד על הרגליים האחוריות שלו ולא מסכים לדברים מסוימים. עברנו פה משהו, אסון גדול בשבעה באוקטובר, ויש דברים שלא מדברים עליהם. אי אפשר לתת פרס לטרור. היום התחושה, הם רואים את זה ככישלון של ישראל, הם יודעים שימשכו זמן עם החטופים כי ארה"ב לוחצת על ישראל. שמעתי היום את סגנית הנשיא, היא אומרת 'עכשיו הפסקת אש', יש לנו ילדים שנרצחים. אנחנו לא רבים עם האמריקנים, הכול בשיח טוב, נתניהו יודע לעשות את זה טוב, ואנחנו צריכים להראות אחדות בעם ישראל".

הוא הוסיף: "אי אפשר לתת, אין לנו מה לתת להם. הבעיה עם המנהיגים שלנו, גם אצלנו עשו טעויות, שתי מדינות לשני עמים - למה אתה מבטיח משהו שאי אפשר? כשאנחנו מדברים, למנהיגים, יש מחויבות מסוימת, שהאמריקנים שומעים שאנחנו מוכנים למו"מ הם כבר מתגלגלים קדימה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm