סימני חיים במפלגת העבודה והעתירה לבית המשפט שבדרך: לאחר שעשרות אלפים ניסו להתפקד למפלגת העבודה אך לא יכלו לעשות זאת בגלל אי שימוש בשפה הערבית בקישור להתפקדות, חייב יו"ר ועדת הבחירות את הנהלת המפלגה לענות תוך 48 שעות לפניית אבי שקד לתיקון המחדל בו הציבור הערבי מופלה ולא יכול להתפקד: "לא יעלה על הדעת שמפלגת העבודה תדיר את הציבור הערבי. יש לדחות את הבחירות לאלתר".

איש העסקים אבי שקד המועמד לראשות מפלגת העבודה שיגר הבוקר (ראשון), יחד עם ח"כ לשעבר סלח סעד, מכתב אל השופט בדימוס יעקב שמעוני יו"ר ועדת הבחירות במפלגת העבודה בטענה לאי סדרים והדרה של השפה הערבית מקמפיין המפלגה בבחירות המקדימות.
 
לדברי המועמד לראשות העבודה שקד מעל 100 אלף ניסיונות התפקדות למפלגת העבודה מצד ערבים לא צלחו בגלל אי נגישות של השפה הערבית. שקד ציין כי על מפלגת העבודה לתקן לאלתר את פגע זה ולאפשר לציבור הערבי אתר נגיש ומותאם כפי שמתחייב בחוק. שקד ציין במכתבו כי הערבית היא שפה רשמית במדינת ישראל וככזו עולה החשד כי גורמים בעלי אינטרס מבקשים להדיר ולהפלות את הציבור הערבי שדורש להתפקד למפלגת העבודה.  למכתבו, צירף שקד תצהירים חתומים על ידי מתפקדים מהחברה הערבית שניסו ולא הצליחו להתפקד.

אבי שקד (צילום: ללא)
אבי שקד (צילום: ללא)

יו"ר ועדת הבחירות השופט בדימוס יעקב שמעוני חייב את מפלגת העבודה לענות לעתירת שקד תוך 48 שעות. גורמים בסביבות אבי שקד ציינו כי במידה ולא יתוקנו הפערים הגדולים ותיפתר האפליה בכוונתם לפנות לסעד משפטי כולל עתירה לבג"ץ.

אבי שקד ציין כי: "מדובר במעשה שלא יעשה. מפלגת העבודה כמפלגה ליברלית חרטה על דגלה את שילוב החברה הערבית בתוך החברה הישראלית. הדרת השפה הערבית פוגעת בכוונת מכוון במיליוני אזרחים ערבים בישראל ומונעת מעשרות אלפים לממש את זכותם הדמוקרטית. אני קורא לתקן מיידית את העוול הזה ולדחות את הבחירות לאלתר".